„Embertartalékaink kiapadhatatlanok!" - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Sword of Justice - interjú a 4villanás fejlesztőcsapattal

A 4villanás néven futó magyar fejlesztőcsapatot kérdeztük meg a készülő stratégiai játékról.

Le tudnátok írni pár mondatban az Sword of Justice játékot?
- Ez a játék egy hagyományos RTS játék második világháborús környezetben. Lehet benne bázist építeni, egységet gyártani, fejleszteni.

Mekkora érdeklődésre, sikerre számítotok?
- Ez érdekes kérdés. Én elég optimista vagyok, szerintem ha sikerül átvinni azt a játékélményt, amit tervezünk, esély van arra, hogy sok embert érdekeljen.

Milyen játékok voltak hatással a SoJ-ra, és ez miként látszik meg a játékban?
- Alapvetően 3 játék játszott szerepet. Az első a Sudden Strike sorozat. Itt az alap játékmenetet, a terep stratégiai kihasználását (magasabb területre nem látni fel) vettük át. A másik játék a C&C [Command & Conquer - a szerk.] bázisépítős, egység orientált játékmenete. A gyalogosok is külön vannak nem hármas csoportokban. A 3. játék a Warcraft2. Innen az egységek fejlesztését hozzuk át. Tehát egy egység több különböző tulajdonságát lehet fejleszteni (védelem-támadás)...

Hány nemzet lesz elérhető a játékban?
- Jelenleg 5 nemzet, de ezeket csak multiban.. A kampányban magyarokat lehet irányítani.

Nem gondoljátok, hogy a stratégiai játékok piaca már eléggé telítődött? Mi olyat fog nyújtani a játékosoknak, amit a többi játék nem?
- Talán ez a legfontosabb kérdés. Szerintem nincs olyan, hogy valami telítődött. legalább annyi FPS vagy TPS vagy autós játék jön ki mint RTS. Ezzel az erővel feltehetnénk ezt bármilyen másik stílusú játék esetében. Régebben sokkal jobban érdekelték a játékosokat az RTS játékok, mint manapság. És ennek nem az az oka szerintem, hogy megváltozott az emberek ízlése. Csak simán kinyírták az RTS játékokat, újabb és újabb design ötletekkel. A végére pont azokat a játékelemeket irtották ki, amitől jó volt. Nincs fejlesztés, nincs építés... Emlékezzünk azokra az ötletekre, amit pl. az Earth 2150-ben láttunk! Visszatérve a kérdésre, egyrészt olyan játékélményt fog nyújtani, mint régen, másrészt olyan új dolgok lesznek benne, ami a stratégiázást még inkább élvezetessé teszi. Itt egy dolgot emelnék ki sokból; a parancsnok egy olyan egység lesz, aminek a hatósugarában a saját egységek intelligensebben működnek (sérült egységeket elküldenek javítani, a célpontokat egységesen támadják a saját erők, okosan választják ki kit kell támadni...). Én nagyon szerettem mindig is a stratégiai játékokat. De engem pl. sem a R.U.S.E sem a COH [Company of Heroes - a szerk.] nem kötött le, de említhetném a nagyon várt Supreme Commandert. Persze ez szubjektív.

Körülbelül hány órányi játékmenetet fog nyújtani a SoJ?
- Ez attól függ mennyire vagyunk jók. Ha szeretnénk sok pontot és egyéb extrákat kapni és vigyázunk arra, hogy lehetőleg kevés egységet veszítsünk, akkor 1-2 óra is lehet egy pálya. Főleg, hogy ha jól játszunk, akkor a nehézségi fokozat felvált, és nehéz lesz tartani, hogy sokkal több egységet nyírjunk ki, mint amit mi vesztünk.

Mekkora hangsúlyt kapott a játékban az élethűség?
- A legfontosabb szempont itt a játékélmény. Elég sok nagyon pontos és élethű második világháborús játék készült már, pontos adatokkal stb.. Nem az lesz a fő szempont, hogy a valóságot szimuláljuk. Persze a játékmenet oldaláról élethű lesz. Tehát nem lehet kézigránáttal tankot kilőni.. Vagy számít az, hogy mi, milyen egységre, milyen irányból tüzel. De nem kell bajlódni a lőszer és üzemanyag utánpótlásról. Lesz bőven egyéb amivel bajlódni kell majd. :) Összességében valahol a középmezőnyben lesz, nem szerettünk volna csak a HC játékosoknak kedvezni.

Milyen forrásokon alapszik a harcjárművek modellezése?
- Első körben azt kell tudni, hogy minden egységnek megvan a "pontos" mása a másik oldalakon. Ezért viszonylag kiegyenlített lesz a mezőny. Nem lesz olyan hogy pl. mindenki az oroszokkal akar lenni, mert nekik van lánctalpas halálcsillaguk. :) Tehát kiválasztottuk az egységes típusokat, és azokat kerestük meg minden nemzetnél. A modellezés neten talált tervrajzok, google képek, wikipedia alapján ment. Illetve amiről nagyon nem volt kép és infó, youtube-on találtunk róla archív felvételeket. Volt olyan japán tank amiről pl. fából készült makett készült csak. :)

Mennyi idő alatt nyerte el végleges formáját a játék?
- Még nem végleges, de kb 1,5 év munka.

A játékot a nemzetközi, vagy specifikusan a magyar piacra szánjátok?
- Egyértelműen nemzetközi. Annyi extra van, hogy természetesen itthon teljesen magyar lesz (még a cím is).

Milyen korosztály tekinthető a játék célközönségének?
- 0-99 ig, mint a társasokon. :) De 14-50 a célközönség.

A fő hangsúly a prototípusokon lesz, vagy találkozhatunk a háború évei alatt nagyobb számban gyártott harceszközökkel is?
- Az ismertebb egységek lesznek többségben, de bőven akad olyan ami csak papíron vagy prototípus formájában létezett.

Lesz többjátékos játéklehetőség?
Igen. Lesznek szabad tét nélküli csaták és lesz egy World of Tank-hoz hasonló területfoglalós multi rész. A kampányt ketten is coop-ba végig lehet játszani.

Mik lesznek a játék rendszerkövetelményei?
- Egy átlagos 2 magos processzor és egy 512 Mb RAM-mal rendelkező videokártya. Pl. egy 8800 GTX már elég lehet neki.

Terveztek-e folytatást, kiegészítőt?
- Igen, tervezünk kiegészítést is és folytatást is. Siker függvénye.

Volna bármi amit szívesen megosztanátok az olvasókkal?
- Talán annyit, hogy akinek nincs internete, az nem fog tudni játszani a játékkal.

Köszönjük az interjút.

{jcomments on}

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább