A szovjet hadseregben nagyobb bátorság kell a visszavonuláshoz, mint az előrenyomuláshoz." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Breda Ba.25 hidroplán/kiképzőgép

A Breda Meccanica Bresciana gyártotta kétüléses, kétfedelű kiképzőgép első példányai 1931-ben repültek először, ekkor még Lynx vagy Castor motorokkal. Szárazföldi és vizi repülőként is alkalmazták, az utóbbi esetben úszótalpakat kellett a gépre felszerelni. 1932-es szolgálatba állításuk után a Regia Aeronautica elsősorban hidroplánt működtette ezeket a kétfedelűeket. 1931-1938 között összesen 753 gép került legyártásra. A második világháborúban már csak kiképzőgépként alkalmazták, a megmaradt néhány gépet az olasz kapituláció idején a szövetségesek lefoglalták. A Breda Ba.28 a Ba.25 exportra gyártott változata volt, kissé meghosszabbított orral készült, az itt alkalmazott nagyméretű Piaggio Stella VII (Gnome-Rhone K-7) csillagmotor miatt. Egyes források szerint az olaszok néhány Breda Ba.28-t kipróbáltak a spanyol polgárháborúban, mint felderítőgépet.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 7,80 m

  • Magasság: 2,83 m

  • Fesztávolság: 9,80 m

  • Hatótáv: 400 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 4900 m

  • Szerkezeti tömeg: 795 kg (max. felszálló tömeg: 1038 kg)

  • Csúcssebesség: 205 km/ó

  • Fegyverzet: alapváltozatnál nincs

  • Hajtómű: egy 220 Le-s (164 kW) Alfa Romeo D-2 (Armstrong Siddeley Lynx licensz alapján gyártott) 7 hengeres csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább