A Bloch cégnél 1936-ban kezdték tervezni az MB.170 többfeladatú katonai repülőgépet; az A.3 jelű változatot a hadseregnek futár- és megfigyelő feladatokra, míg az AB.2 jelűt bombázó-támadó repülőgépként. Az első MB.170-es 1938 februárjában repült, és a típust végül, MB.174 jellel, elsősorban felderítő és célkijelölő feladatokra, másodsorban pedig könnyű bombázógépként rendelték meg. Az MB.174A.2-nél megtartották az MB.170B.3 szárnyát, futóművét és motorját, viszont áttervezték a gép törzsét. Hátrább került a pilótafülke és a törzs orrát nagyméretű üvegezéssel látták el. A típusból csak 56 példány épült meg; Franciaországban - 1940 júniusában - az összeomlást megelőző harcokban játszottak mérsékelt szerepet. A típus néhány példányával a Vichy-légierő pilótái repültek.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 12,25 m
-
Magasság: 3,53 m
-
Fesztávolság: 17,88 m
-
Hatótáv: 1280 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 11 005 m
-
Szerkezeti tömeg: 5600 kg (felszálló tömeg: 7160 kg)
-
Csúcssebesség: 530 km/h
-
Fegyverzet: két 7,5 mm-es, mereven beépíteti géppuska a szárnyban, két 76,5 mm-es, forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, három 7,5 mm-es, hátratüzelő géppuska a törzs alján és 400 kg-os bombateher zárt bombaszekrényben
-
Hajtómű: két 1140 LE-s Gnöme-Rhöne 14N-48/49, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor