„Nem ígérhetek semmi mást csak vért, gürcölést, könnyeket és izzadságot.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Junkers Ju 287 sugárhajtású bombázó

ju287
A Ju 287 tervezése 1942 során vette kezdetét. A merőben új sárkányszerkezetű gép előrenyilazott szárnyakkal volt ellátva, amely konstrukció fő előnye a bombázóknál kiemelten fontos alacsony tömeg volt. A repülőgép négy darab Jumo 004 B-1 gázturbinával volt felszerelve, amelyek közül kettő a szárnyak alatt, kettő pedig közvetlenül a pilótafülke mögött kapott helyet. A viszonylag csekély saját tömegnek és a négy darab, egyenként 8,8 kiloNewton tolóerőt termelő hajtóműnek köszönhetően a gép legnagyobb sebessége a mérnökök számításai szerint meghaladta a 750 km/h-t, amely jóval felülmúlta a korabeli bombázógépek átlagos sebességét. A Ju 287 prototípusa 1944. augusztus 16-án szállt fel első alkalommal. A bombázó repülési tulajdonságai azonban ellentmondtak a szélcsatorna-kísérletek tapasztalatainak: a Ju 287-V1 igencsak instabilnak bizonyult. A kezdeti kudarcok után a fejlesztés tempója lelassult, és bár a Ju 287 bombázónak ekkor már egy továbbfejlesztett, négy helyett hat hajtóművel felszerelt változata is építés alatt állt, ezt a példányt a háború végéig nem tudták befejezni.

Az amerikai hadvezetés a V2 jelzésű darabot elszállítatta, majd az Egyesült Allamokban befejezték az ígéretes repülőgép egyetlen megmaradt prototípusának az építési munkálatait. 1946 során számos tesztrepülést hajtottak végre a bombázóval, de az balesetet szenvedett és lezuhant. Az előrenyilazott szárnyú, nagy teljesítményű repülőgép koncepciója ezek után évtizedekig tartó álomba merült. Az amerikai Grumman gyár a hetvenes években kezdett hozzá a hasonló felépítésű X-29A megalkotásához, és csak majd tíz év megfeszített munka árán tudott egy biztonságosan repülhető konstrukciót előállítani, amelynek kormányzását a pilóta egy nagy teljesítményű számítógép segítségével végezte. A Ju 287 előrenyilazott szárnyú bombázógép kudarcát az okozta, hogy a tervezését végező mérnökök fantáziadús ötlete harminc évvel megelőzte a kor technikai színvonalát.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: fesztáv 20,17 m; hossz 18,28 m; magasság 6,02 (futóművel)

  • Súly: 19 912 kg

  • Személyzet: 3 fő

  • Fegyverzet: két 13 mm-es MG 131 géppuska toronyba telepítve, és 4000 kg bombateher

  • Motor: négy 8,8 kN tolóerejű Jumo 004 B-1 sugárhajtómű (V1 prototípus)

  • Hatótávolság: 1570 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 814 km/h

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább