„Háborúban elszántság, vereségben dac, győzelemben nagylelkűség, békében jóindulat.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Impero csatahajó

Impero 1

Az Impero egy olasz csatahajó, a Littorio  osztály 3. tagja lett volna. Az osztály első két hajója, a Littorio és a Vittorio Veneto volt az első sorozat, az Impero és a Roma a második. Az Impero volt az egyetlen, amely nem készült el. Az Impero gerincfektetésére 1938. május 14-én, vízrebocsátására, pedig 1939. november 15-én került sor. A második sorozat két hajója pár kisebb változtatástól eltekintve megegyezett az első sorozat példányaival. A hajót az Cantieri Ansaldo genovai gyárában kezdték építeni. A hajó építése 1940 júniusáig itt folyt, jó ütemben, de az olaszok úgy ítélték meg, hogy Genovában túl nagy veszélyben van a hajó a szövetségesek miatt, és ezért úgy döntöttek, hogy a félig kész hajó építését Triesztben kell folytatni. Azonban a trieszti gyárban a Roma mellett nem tudtak másik csatahajó építésével is foglalkozni, így Brindisibe vitték, ahol a gépeket beszerelték, miközben a hajót többször is légitámadás érte, bár találatot nem kapott. A hajó építése azonban egyre lassabban haladt, ahogy az olaszok egyre jobban szűkölködtek nyersanyagokban, amiket 1942-ben már leginkább kisebb hajók építésére használtak fel. Az Impero 1942 elején úszott át Velencébe, itt lakóhajóként működött, végül Triesztbe hajózott. Itt az olasz fegyverletétel után a németek lefoglalták a hajót, le akarták bontani, de végül célhajóként használták fel. 1945. február 20-án egy szövetséges légitámadásban az Impero a trieszti öbölben megfeneklett. 1947-ben emelték ki, Velencébe vitték, ahol 1950-ben szétbontották. Az olasz kapituláció idején a hajó nagyjából 28%-ban volt kész, körülbelül még 18 hónap kellett volna a befejezéséhez.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Építés kezdete: 1938. május 14.

  • Vízre bocsátás: 1939. november 15.

  • Vízkiszorítás: 46 215 tonna

  • Sebesség: 30 csomó

  • Személyzet: 1920 fő

  • Hajtómű: 4 hajócsavar, 8 kazán

  • Hatótávolság: 7260 km

  • Hossz: 227,5-240,7 méter

  • Szélesség: 32,9 méter

  • Merülés: 9,6 méter

  • Fegyverzet: 3X3 db 381 mm-es ágyú, 4X3 db 152 mm-es, 2X2 120 mm-es löveg, 12 db 90 mm-es légvédelmi löveg, 20 db 37 mm-es, 16 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú

  • Páncélzat: öv: 350 mm, válaszfalak: 210 mm, barbettákon: 150 mm, tornyokon: 350mm, fedélzeten: 162 mm

Források:

Peter Hore: Csatahajók enciklopédiája

http://en.wikipedia.org/wiki/Italian_battleship_Impero

http://www.navypedia.org/ships/italy/it_bb_vittorio_veneto.htm

http://acelmonstrum.host22.com/lit.html

Írta: Veres Marcell Vencel (marcell1995)

Hirdetés

További cikkek

  • All
  • II. Világháború
  • Oszmán Birodalom
  • Semleges
  • Törökország
  • álláspont
A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább