Alapvetően 2 missziótípust különböztethetünk meg:
- magányos küldetések
- csapatban vívott harcok
Az ember azt hinné, hogy mint a háborús játékok zömében a "Fuss és lőj le akit meglátsz" elv sikerre vezethet. Talán ez az első játék ahol ha ész nélkül előrenyomulunk bizony otthagyhatjuk a fogunkat. Ezért is van nagy szerepe a társaknak. Az épp teljesítendő feladatot nem látják el helyettünk viszont nagyban hozzájárulnak a misszió sikeréhez. Fedeznek ha kell vagy az épp hátulról ránk rontó német katonákat intézik el. Fegyverzetük és így a miénk is mindig attól függ, hogy milyen nemzet zászlaja alatt harcolunk. Kézhez kapott fegyverek: egy pisztoly/gépfegyver/puska és egy távcső. Később ha a helyzet úgy kívánja lecserélhetjük fegyvereinket a halott katonáékira. A mód egyetlen hátulütője vagy hibája hívja mindenki úgy ahogy akarja az, hogy nagyon rövid. Ha az ember leül reggel akkor délután már úgy állhat fel a gép elől hogy uhhh ezt is befejeztem. Engem, amikor először vittem végig a játékot nagyon meglepett a hossza. Mi? Máris vége van? Valami ilyesmi lehetett a reakcióm. Játékélményből nincs hiány, az emberkésztetést érez rá, hogy többször végigvigye, ami nem is probléma a 3-4. végigjátszásig amikorra már kívülről tudjuk az összes küldetés menetét, hogy hol vannak az ellenségek stb.
Grafikailag a játék megfelel az akkori technikának (a mai világban már természetesen nem állná meg a helyét). Néhol találkozhatunk buggal, hibákkal, de ez nem jellemző. A készítők remekül kidolgozták a pályákat nincs olyan érzése az embernek, mintha egy kertben vagy egy kockában harcolna. Szolid aknamező táblák vagy meredek szirtek jelzik a pálya végét de a pályán túli terültek is ki vannak dolgozva.
Multiplayer azaz a többjátékos mód
Ennyit a Singlaplayer-ről. Most vegyük górcső alá a multiplayer részét.
Véleményem szerint a multiplayer módok sokkal élethűbbé élvezetesebbé tehetnek egy játékot. Ez a COD-ra is érvényes. Az többjátékos módba 5 játéktípus került bele: Deathmatch, Team Deathmatch, Search and Destroy, Retrieval (olyasmi mint a zászlólopkodás de itt csak az egyik félnek kell lopnia), Behind Enemy Lines (itt mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy mit képzel bele ebbe a módba).Sok pálya áll a rendelkezésünkre amiket némi átalakítással a Singleplayer módból vélhetünk felismerni. Minden pálya nagyjából egyenlő feltételeket biztosít a harcoló felek számára (itt főleg a fedezékékre gondolok). A pályák nagysága ideális a nagyobb létszámú (30-40 fő) baráti körök játékához is nem úgy mint a COD2 (lásd később).
A multiplayer módban találkozhatunk először a nézelődő móddal és a killcam-el. A killcam lehetővé teszi hogy a halálunk után megnézhessük gyilkosunk szemszögéből azt, hogy éppen mire nem figyeltük oda, mit rontottunk el. Ez remek alkalom a fejlődésre és arra, hogy kinevessünk magunkat milyen bénák voltunk. Ezen kívül a killcam lehetőséget ad arra hogy ne tudjanak 100x ugyan úgy megölni minket. Ki élvezné azt a játékot ahol elindul és pár másodpercre rá már halott is lenne? A válsz egyértelmű: Senki! A nézelődő funkció választható opció a csapatok kiválasztásánál vagy ha meghaltunk bizonyos módokban akkor a gép automatikusan betesz minket nézelődőbe. Itt csapattársainkat vagy az ellenséget követhetjük mintha csak mi lennék az ő helyükben. Ezért is tilos war (azaz klán-klán harc) közben nézelődőbe kimenni. Nagyvonalakban ennyit mondanék a játékról. Szerintem mindenki megtalálhatja a hozzá illő módot. A játékot minden korosztálynak csak ajánlani tudom (kivéve 3 éves kor alatt ), de csak 16 éven felülieknek ajánlják. Mindenki döntse el melyik mód áll hozzá közel és irány a csatatér!