„A jelenlegi helyzetet számunkra adott lehetőségnek, nem pedig katasztrófának kell tekinteni." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Call of Duty

b0000cgad6.01.lzzzzzzz
 
Hol is kezdjem? Talán a legcélszerűbb az lenne ha elmondanám az általános adatokat. A játékot az Infinity Ward fejlesztette és 2003-ban az Activision adta ki és még ebben az évben megkapta az "Év játéka" címet. Singleplayer módban minden nemzet (Brit, Orosz ,Amerikai) katonájaként vehetünk részt a második világháború csatáiban. Karakterünket nem láthatjuk külső nézetből, de én úgy gondolom hogy erre nincs is szükség (bár azért egyszer egyszer megszólalhatna a karakter).

Alapvetően 2 missziótípust különböztethetünk meg:

  1. magányos küldetések
  2. csapatban vívott harcok
Singleplayer azaz az egyjátékos mód 

Az ember azt hinné, hogy mint a háborús játékok zömében a "Fuss és lőj le akit meglátsz" elv sikerre vezethet. Talán ez az első játék ahol ha ész nélkül előrenyomulunk bizony otthagyhatjuk a fogunkat. Ezért is van nagy szerepe a társaknak. Az épp teljesítendő feladatot nem látják el helyettünk viszont nagyban hozzájárulnak a misszió sikeréhez. Fedeznek ha kell vagy az épp hátulról ránk rontó német katonákat intézik el. Fegyverzetük és így a miénk is mindig attól függ, hogy milyen nemzet zászlaja alatt harcolunk. Kézhez kapott fegyverek: egy pisztoly/gépfegyver/puska és egy távcső. Később ha a helyzet úgy kívánja lecserélhetjük fegyvereinket a halott katonáékira. A mód egyetlen hátulütője vagy hibája hívja mindenki úgy ahogy akarja az, hogy nagyon rövid. Ha az ember leül reggel akkor délután már úgy állhat fel a gép elől hogy uhhh ezt is befejeztem. Engem, amikor először vittem végig a játékot nagyon meglepett a hossza. Mi? Máris vége van? Valami ilyesmi lehetett a reakcióm. Játékélményből nincs hiány, az emberkésztetést érez rá, hogy többször végigvigye, ami nem is probléma a 3-4. végigjátszásig amikorra már kívülről tudjuk az összes küldetés menetét, hogy hol vannak az ellenségek stb. 

ww2-call-of-duty

Grafikailag a játék megfelel az akkori technikának (a mai világban már természetesen nem állná meg a helyét). Néhol találkozhatunk buggal, hibákkal, de ez nem jellemző. A készítők remekül kidolgozták a pályákat nincs olyan érzése az embernek, mintha egy kertben vagy egy kockában harcolna. Szolid aknamező táblák vagy meredek szirtek jelzik a pálya végét de a pályán túli terültek is ki vannak dolgozva.

Multiplayer azaz a többjátékos mód  

Ennyit a Singlaplayer-ről. Most vegyük górcső alá a multiplayer részét.

Véleményem szerint a multiplayer módok sokkal élethűbbé élvezetesebbé tehetnek egy játékot. Ez a COD-ra is érvényes. Az többjátékos módba 5 játéktípus került bele: Deathmatch, Team Deathmatch, Search and Destroy, Retrieval (olyasmi mint a zászlólopkodás de itt csak az egyik félnek kell lopnia), Behind Enemy Lines (itt mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy mit képzel bele ebbe a módba).Sok pálya áll a rendelkezésünkre amiket némi átalakítással a Singleplayer módból vélhetünk felismerni. Minden pálya nagyjából egyenlő feltételeket biztosít a harcoló felek számára (itt főleg a fedezékékre gondolok). A pályák nagysága ideális a nagyobb létszámú (30-40 fő) baráti körök játékához is nem úgy mint a COD2 (lásd később). 

sniper-scope-call-of-duty 

A multiplayer módban találkozhatunk először a nézelődő móddal és a killcam-el. A killcam lehetővé teszi hogy a halálunk után megnézhessük gyilkosunk szemszögéből azt, hogy éppen mire nem figyeltük oda, mit rontottunk el. Ez remek alkalom a fejlődésre és arra, hogy kinevessünk magunkat milyen bénák voltunk. Ezen kívül a killcam lehetőséget ad arra hogy ne tudjanak 100x ugyan úgy megölni minket. Ki élvezné azt a játékot ahol elindul és pár másodpercre rá már halott is lenne? A válsz egyértelmű: Senki! A nézelődő funkció választható opció a csapatok kiválasztásánál vagy ha meghaltunk bizonyos módokban akkor a gép automatikusan betesz minket nézelődőbe. Itt csapattársainkat vagy az ellenséget követhetjük mintha csak mi lennék az ő helyükben. Ezért is tilos war (azaz klán-klán harc) közben nézelődőbe kimenni. Nagyvonalakban ennyit mondanék a játékról. Szerintem mindenki megtalálhatja a hozzá illő módot. A játékot minden korosztálynak csak ajánlani tudom (kivéve 3 éves kor alatt ), de csak 16 éven felülieknek ajánlják. Mindenki döntse el melyik mód áll hozzá közel és irány a csatatér!  

Írta: David9999999

 

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább