A 30-as évektől a szovjet haditengerészet legfontosabb partvédelmi felderítő- és bombázógépe volt. Prototípusa 1932 októberében repült először; a berepülések megfelelő szerkezeti erősséget, vízen és levegőben egyaránt jó kezelhetőséget és jó teljesítményeket igazoltak, megkezdődött a szériagyártás. Az első, körülbelül száz darab MBR-2/M-17-es jelű repülő-csónakot 1934 tavaszától rendszeresítették, 500 LE-s M-17 típusú V-motorokkal. Miután Berijev áttervezte, a nagyobb teljesítményű M-34NB típusú motorokkal ellátott MBR-2/M-34 altípus hordképessége szerkezeti erősítések következtében megnőtt a gép nagyobb, erősebb és gyorsabb lett. Zárt pilótafülkét kapott, a szögletes függőleges vezérsíkot lekerekítették, a csónakrész mélyebb lett és megnövelték a tűzerőt is. Megközelítőleg 1200 hidroplán készült el 1942-ig.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 13,51 m
-
Magasság: 4,40 m
-
Fesztávolság: 19,08 m
-
Hatótáv: 850 km
-
Személyzet: 4 fő
-
Csúcsmagasság: 7905 m
-
Szerkezeti tömeg: 2718 kg (felszálló tömeg: 4100 kg)
-
Csúcssebesség: 238 km/h
-
Fegyverzet: 7,62 mm-es, forgatható géppuska a törzs orrában, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a lövésztoronyban felül a törzsön és 500 kg-os bombateher a külső felfüggesztési pontokon
-
Motor: 860 LE-s Mikulin M-34N8, 12 hengeres V-motor