„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Pz.Kpfw 35(t) könnyű harckocsi

A Prága melletti Milovicében 1939 márciusában jelentek meg először a német tisztek autói. A Wehrmacht szakértői kb. egy hónapot töltöttek el itt, a volt csehszlovák hadsereg motorizált csapatainak legnagyobb kiképzőtáborában, és ez alatt az idő alatt 244 lefoglalt LT vz.35-ös harckocsit készítettek fel az elszállításra. Az LT vz.35-ösök majdnem hasonló paraméterekkel rendelkeztek, mint a korai Pzkpfw III-asok, ezekből összesen 230 darabbal rendelkezett a német hadsereg (1939 április). Így a német közepes harckocsik száma lényegében megduplázódott.A németek elégedettek voltak az LT vz.35 - tel, de ennek ellenére nem indították újra a gyártását túl bonyolultnak tartották a harckocsi egyes szerkezeti elemeit, főleg a pneumatikus vezérlést. Az LT vz.35 neve a német hadseregben Pzkpfw 35(t) lett, a cseh harckocsikat két egység között osztották szét: az egyik felét a 11. Panzer Regiment, a másikat a 65. Panzer Abteilung kapta. A tankokon lényeges szerkezeti változtatásokat nem végeztek, mindössze német rádióval és belső kommunikációs berendezéssel szerelték fel őket, valamint néhányat parancsnoki harckocsivá alakítottak (Panzerbefehlswagen 35(t) ). Az LT vz.35 keletkezésének idejében kétségkívül az egyik legjobb könnyűharckocsi volt a világon. Néhány hibája ellenére szolgált öt állam hadseregében, olyan körülmények között, amilyenekkel a tervezése alatt nem számoltak. Gondosan megtervezett és összeszerelt robusztus szerkezetének élettartama magasan meghaladta az átlagot, de a 30-as években tervezett harckocsi értelemszerűen nem tudott megfelelni az elvárásoknak, amelyek a háború előrehaladtával egyre magasabbak lettek. A tank minőségét jelzi, hogy a Praga LT vz.38 mellet a második olyan harckocsi volt, amelyet a németek besoroltak a páncéloshadosztályaik tankjai közé. Kivette a részét a németek sikeres lengyelországi és franciaországi hadjárataiból. A Wehrmacht a zsákmányolt típusok közül csak e két csehszlovák harckocsit használta első vonalbeli tankként, nagy mennyiségben.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 4,85 m

  • Szélesség: 2,09 m

  • Magasság: 2,35 m

  • Súly: 10 500 kg

  • Legénység: 4 fő

  • Fegyverzet: 1 db 37 mm-es KwK 34(t) L/40 (Skoda 37 mm A3 vz.34) löveg és 2 db 7.92 mm-es MG34 vagy MG35/37(t) géppuska

  • Motor: Skoda T 11 - 6 hengeres; 120 LE

  • Sebesség: 35 km/ó (úton)

  • Hatótáv: 190 km

  • Páncélzat: 10-25 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább