„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Messerschmitt, Willi

Wilhelm Emil Messerschmitt néven született, 1898. június 26-án, Frankfurt am Mainban. Édesapja helybéli borkereskedő. Egész életét meg határozó élmény volt, amikor a család szemtanúja volt, egy zeppelin-léghajó levegőbe emelkedésének. Már kis gyermekként is fantáziált a repülésről, sőt készített is vitorlázó maketteket.
messerschmitt
1918-tól a Müncheni Műszaki Főiskolán tanult. Tanulmányi ideje alatt lehetősége nyílt,hogy együtt dolgozzon - természetesen csak segítőként - Friedrich Harth-tal,annak vitorlázó repülőgép kísérleteiben. 1921-ben közös munkájuk gyümölcse ként megszületett az S8, vitorlázó repülő.
 
1923-ban - felesége családjának segítségével - megalapította első repülőgép üzemét, Bambergben.
 
1925-ben egy próba repülés alkalmával balesetet szenved, azonban ez tervezői pályájára nem volt semmilyen befolyással, sőt időközben korábbi iskolájában, a Müncheni Műszaki Főiskolán professzorrá avatták.
 
bf109
 
Azonban élete nem mindig alakult zökkenő mentesen.1928-ban megalkotott M20 próbarepülése alkalmával,baleset következtében maghalt Hans Hackman,aki nem más, mint Erhard Milch pilóta barátja .Természetesen Milch, Messerschmittet tette felelőssé bajtársa haláláéert, így innentől kezdve,amennyire csak lehetett próbálta megakasztani munkáját, például úgy, hogy ne kapjon állami megrendeléseket. Szerencséjére azonban Hess,gyermekkori barátja,illetve Mölders és Galland pozitív véleményezése Göring felé, kihúzta a bajból.
 
A második világháború és két év hadifogság után, autó tervezéssel kezdett foglalkozni, azonban az örök szerelem, a repülés is meg maradt az életében. Dolgozott külhonban Spanyol országban, és Egyiptomban is, mint repülőgép-fejlesztő, tervező és szaktanácsadó. 1978. szeptember 15-én hunyt el a müncheni kórházban.
 
Írta: Vetró Gábor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább