Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Durván másfél évvel ezelőtt azon szerencsések közé tartozott csapatunk, akik az akkor még létező magyar Stormregion csapat jóvoltából elsőkként próbálhattuk ki a hidegháborús hadszíntéren játszódó Codename Panzers: Cold Wart. Az akkor kapott tesztpéldány egy erősen bétaverzióban leledző verziója volt a játéknak, de kezdeti benyomásaink biztatóak voltak, a játék izgalmasnak, érdekesnek hatott, a látvány pedig hihetetlenül pazarnak tűnt, még akkor is, ha a Gepard motor folyamatosan foltozott verziója dübörgött a játék alatt. De beütött a válság, megkezdődött a csapat már ismert hattyúdala, ami végül nemcsak a fantasztikus SWINE és a korábbi Codename Panzers részek alkotóit tette lapátra, hanem a játék tavaszi premierje után kapott végeredményben is megmutatkozott.
Az előző részekhez hasonlóan itt is történelmileg hiteles képet festenek a fejlesztők, így a játékba való csöppenésünkkor a szovjet haderők hataloméhesen épp Európa romjain végiggázolva próbálnak világuralomra törni. A szövetséges erők – NATO – még fel sem eszméltek a második világháború okozta sokkból, máris a hatalmas vörös medvével kell szembetalálni magukat. Vagyis a játék során az Észak-atlanti Szerződés Szervezete, a NATO csapatait kell irányítanunk. Segítségükkel kell ismét rendet és békét teremtenünk az öreg kontinensen. A Cold War az előző részekhez hasonlóan, ezúttal sem a nyersanyag gyűjtögetést és az építkezést preferálja, így továbbra is előre kapott, kész egységekkel kell majd teljesítenünk a küldetéseket. Természetesen lehetőségünk nyílik majd egy-egy pálya közben utánpótlást kérni – a jó öreg szállítóhelikopterek mellett akár vasútvonalakon keresztül, tehervonatokon szállítva is érkezhet -, azonban az egyes küldetések megkezdése előtt érdemes alaposan átgondolni, hogy hogyan is állítjuk össze a csatába induló csapatunkat, ugyanis a bevezetett egységlimit némi gátat szab majd a csapatösszeállításban. Egységeink – például Bazookás squad, vagy mentőegység – tapasztalati pontokat gyűjtenek, melyek a játék előrehaladtával komoly előnyhöz jutathatnak minket. A gyalogos csapatok füstbombákat, gránátokat vethetnek be a gépi járművek ellen, míg a szovjet gyalogsággal szemben barikádokat, egészségügyi sátrakat, lövészárkokat húzhatnak fel, esetleg a pályákon található épületek nyújthatnak majd számunkra fedezéket.
Azonban a főbb játékelemek, az alapvető taktikai elemek, az egységek pontos kiismerése a tutorial segedelmével szinte elképzelhetetlen, a próbaküldetés ugyanis nagyon enervált stílusban közli a teljesítendő küldetéseket, ráadásul hiányos információkat kapunk, a térképen pedig sokszor nem jelennek meg a célpontok, így tájékozódni is nehézkes. A játék fejlesztését átvállaló InnoGlow tehát hiába próbálta meg toldozni-foldozni új üdvöskéjét, már a játék betöltése utáni percekben látszik, hogy itt közel sem a megszokott minőséget kapjuk vissza. És ez nem feltétlenül az utolsó pillanatokban beugrott fejlesztőcsapat hibája. Ugyanis a játék réginek számító Gepard motorja se változott sokat a bétateszt óta, vagyis hiába a pazar látvány, a gyönyörű robbanások, a legapróbb részletekig kidolgozott járművek, gyalogos egységek és környezet, mindez olyan vasat igényel, amivel valószínűleg nagyon kevesen rendelkeznek itthon. A játék érezhetően optimalizálatlan, és ez már a bétateszt során is döcögésre késztette tesztgépünket, azonban másfél év alatt nem történt változás, ami nyilván a Stormregion hattyúdalának tudható be.
A páncélos járművek is fejleszthetők lesznek, így a Cold War-ban lehetőségünk nyílik majd erősebb páncélzattal felvértezni a kívánt gépet, de egyes példányokat javítójárművé vagy vízi egységgé is átalakíthatunk. Említésre méltó, hogy a helyszínek és a gyalogos erők mellett a Stormregion a járműveknél is a korhűségre törekedett, így egyetlen olyan tank, vagy szállítójármű sem tűnik fel a Cold War-ban, mely a képzelet szüleménye lenne. A srácok számos olyan példányt modelleztek le, melyek akkoriban csak prototípus formájában léteztek, így a legelvetemültebb történelem tudorok számára is rejthet meglepetést majd a játék. Viszont a küldetések egyhangúsága a korábban bevált történelemhűségre épülő receptet ezúttal nem tudják úgy eladni, mint korábban. Ugyan dinamikus időjárásváltozás kapott helyett a Codename Panzers: Cold War, a sokadik foglald el ezt, védd meg azt küldetés után már nem igazán tudnak lázba hozni minket az ilyen külsőségek. A játék végig monoton, egyhangú, ráadásul hőseinkkel se tudunk úgy azonosulni, mint korábban, ami a szintén lagymatag kivitelezést kapott átvezetőknek tudható be, így a történet nagyon nem jön át, nagyon sablonos az egész. Ezen kívül a játék egyensúlya se lett eltalálva, egy kisebb tankokból álló kompániával pillanatok alatt végigszaladhatunk a küldetések mindegyikén, a páncélos járművek ugyanis túlságosan is erősre sikeredtek, így egy jól összerakott gyalogos egység se képes felvenni ellenük a harcot.
Mindezek mellett a játékot számos logikátlanság jellemzi, így sokszor kerülünk olyan helyzetbe, amikor egyszerűen nem tudjuk, mi is a teendők. Hiába a sarokba kipakolt figyelmeztető üzenet, amilyen gyorsan felbukkan, olyan gyorsan el is tűnik, a kép a képben bejátszások pedig semmivel se segítenek hozzá a történet megismeréséhez, célunk feltérképezéséhez. Így vagy megérzéseinkre, vagy a térképen található felkiáltójelekre hagyadkozunk, de ez se mindig hoz szerencsét.
A sok-sok negatívum ellenére érezni a próbálkozást a játékon, és ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt hónapok hogyan teltek a program körül, akkor talán nem is lehetne okunk a panaszra, de a sok esetben amatőr kivitelezés felett egyszerűen nem tudunk fejet hajtani. Hiába a fantasztikus grafika, a jól összekalapált fizikai motor, ha a játéknak cserébe hihetetlenül izmos vas kell a zökkenőmentes futáshoz. A küldetések önismétlődőek, unalmasak, kihívás pedig nem nagyon akad bennük. A Stormregion hírnevéhez tehát egy abszolút nem méltó játékot kaptunk kézhez, mely több sebből vérzik, és mindent rá lehetne húzni a hánytatott sorsra, sajnos itt minden bizonnyal sokkal többről van szó.
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.