„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Hogy került Göring autója Észak-Karolinába?

Felújították Hermann Göring egykori luxus Mercedesét, amit a tervek szerint egy holokausztmúzeumban állítanának ki.

39408

A birodalmi légügyi biztos, légi közlekedési miniszter, Luftwaffe-parancsnok, fővadász- és főerdőmester Göring útja 1946-ban ért véget. Miután a Nemzetközi Katonai Bíróság halálra ítélte, kérelmét, hogy ne kötél, hanem golyó által végezzék ki, elutasították, ekkor mérget vett be és cellájában meghalt. A volt birodalmi marsall autója azonban gördült tovább: az 1941-es gyártású Mercedes Benz 540K Cabrio B Észak-Karolinába került, de miután szétszerelték, darabjai elkallódtak.

A Pompano Beach-i (Florida) High Velocity Classics pofozta helyre az autót, amelyre a náci Németország felett aratott győzelem trófeájaként tekintenek. Göring Mercedesét az amerikai 7. gyalogos hadosztály foglalta le Adolf Hitler berchtesgadeni villájánál a háború utolsó napjaiban, 1945 májusában. Miután átfestették, John A. Heintges ezredes személyes tulajdonába került, majd az amerikai megszállás vége felé az egyik amerikai őrmesternek adták el, ő Texasba vitte, tőle pedig egy észak-karolinai férfi, Richard Taylor vette meg.

A történelmi relikvia az elmúlt évtizedekben Taylornál volt – csakhogy nem egy darabban, az autót ugyanis még a hetvenes években alkatrészeire szedték. A High Velocity Classics partnerei, Steven Saffer és David Rathbun találták meg a futóművet, az üléseket és a motort, a többi rész azonban dobozokban kallódott. A két férfi figyelmét egy iparági szakértő hívta fel az autó létezésére; Saffer és Rathbun két és fél hónapnyi kutatómunka után bukkant az autóra, amelynek eredetiségéről a Mercedes Benz szakembereivel együtt győződtek meg, ráadásul a cabrio eredeti papírjai sem vesztek el.

Rathbun szerint csupán három olyan autó van az Egyesült Államokban, amelyet egykoron a náci vezetők használtak: egy Észak-Karolinában, egy másik a West Pointnál, egy pedig az ottawai Kanadai Hadtörténeti Múzeumban – utóbbin maga Hitler furikázott. A High Velocity Classics más szemmel, a történelem egy értékes darabjaként tekint a korszak egyik legerősebb járgányának tartott, hivatalosan 1939-ig gyártott csodaautóra, amelyet a tervek szerint a washingtoni vagy a jeruzsálemi holokausztmúzeumban állítanának ki – már ha a két patinás intézmény igényt tart rá.

Forrás: Múlt-kor

 

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább