„Az ember három módon érheti el célját: tervezéssel, munkával és imával." - George Patton

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Tupoljev Tu-2 bombázógép

ds-tu-2-unk-2

Az A. N. Tupoljev tervezőirodában készült gép első repülésére (ANT-58) 1940. októberében került sor, majd 1942. augusztusában (ekkor már Tu-2) elkezdődött a gép sorozat-gyártása is. Annak ellenére, hogy a Tu-2 kétségtelenül a második világháború egyik kiemelkedő gépe volt, sajnos akkor került a figyelem középpontjába, amikor a Szovjetunióban hemzsegtek a Pe-2 gépek és ezt a korábbi és kisebb repülőgépet tízszer nagyobb mennyiségben gyártották, mint javasolt utódját, a Tu-2 típust (nagyjából ugyanez történt a német bombázó repülőgépekkel is). A félelmetes, megbízható, rendkívül népszerű repülőgépen alig volt szükség átalakításra, amikor a berlini légi híd létrehozásában alkalmazták (1948), Koreában (1950-1953, Észak-Korea szolgálatában), és több kommunista országban, egészen 1961-ig. A NATO által 'Denevér'-nek nevezett gép háború utáni változatai között szerepelt a közvetlen támogató típus, 37 mm-es gépágyúval, egy lokátorral felszerelt (éjszakai vadász) változat és a nagy magasságú Tu-6, nagy fesztávolsággal és megnövelt farokrésszel.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 13,77 m

  • Magasság: 4,18 m

  • Hatótáv: 2500 km

  • Személyzet: 4 fő

  • Csúcsmagasság: 9500 m

  • Szerkezeti tömeg: 8280 kg

  • Felszálló tömeg: 12 800 kg

  • Csúcssebesség: 550 km/h

  • Fegyverzet: eredetileg 3 db, kézi irányzású, 12,7 mm-es Beresin BS, egy a pilótafülke tetején, hátsó helyzetben, egy a felső, egy pedig az alsó lövésztoronyban, valamint két db 20 mm-es ShVAK, mindegyik 200 lőszerrel, a szárnytövekbe építve földi célok ellen (később gyakran 23 mm-es); belső bombakamra max. 2270 kg, később 3000 kg bomba részére

  • Motor: 2 db 1850 LE-s Szvecov ASh-82FN, vagy FNV, 14 hengeres , kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább