„Az ember három módon érheti el célját: tervezéssel, munkával és imával." - George Patton

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Lavocskin LaGG-1 és LaGG-3 vadászgép

2257l

A Szemjon Alekszejevics Lavocskin által vezetett tervezőbizottság egy szokatlan, I-22 vadászrepülőgép prototípusát állította elő 1938-1939-ben. Hagyományosnak tűnő külső megjelenésével a világon újonnan gyártott, áramvonalasított, egyszárnyú vadászrepülőgépek között ez volt az, amelyiknek nem fémből készült a feszített burkolata, hanem fából, kivéve a vezérlőfelületeket, amelyek szövettel borított könnyű ötvözetből készültek, és a rongálódás elkerülése érdekében a féklapokat teljes egészében fémből gyártották. A szövetborítást vízhatlanították és műgyantába áztatva tapadóvá tették, ami abban az időben szokatlannak számított, de ma már széles körben alkalmazott eljárás. Az eredmény egy elegáns, tiszta vonalú és jó manőverezőképességű vadászrepülőgép lett. Viszont a teljesítményt illetően minden tekintetben alulmaradt a többi orosz vadászrepülőgép-típussal szemben. Először több száz darabot gyártottak LaGG-2 típusként, majd a gyártást átállították a LaGG-3 típusra. Ennek a gépnek jobb motorja, orrsegédszárnyai, és korszerűbb fegyverzete volt. 1942-re minden LaGG vadászrepülőgépet oldalkormánnyal, behúzható faroktartóval és szárnyra szerelhető, két 22 gallonos üzemanyag-póttartállyal láttak el. A későbbi fejlesztések tették lehetővé a léghűtéses csillagmotorra való áttérést, amiből aztán az összes későbbi Lavocskin dugattyús motorú vadászrepülőgép származott.

TECHNIKAI ADATOK
  • Hossz: 8,88 m

  • Magasság: 2,68 m

  • Fesztávolság: 9,78 m

  • Hatótáv: 650 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 10.200 m

  • Szerkezeti tömeg: 2620 kg

  • Felszálló tömeg: 2620 kg

  • Csúcssebesség: 556 km/h

  • Fegyverzet: 1 db 20 mm-es SVAK gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska, 1 db 7,62 mm-es SKASz géppuska, 2 db 110 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es rakéta.

  • Motor: 1 db Klimov VK-105PF, 1210 LE

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább