„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Tupoljev SB-2 könnyű bombázógép

A 30-as évek közepén alighanem az SB-2 volt a világ egyik legjobb bombázógépe. 1935-től gyártották sorozatban, a szovjet iparnak ez az első tiszta fémépítésű repülőgépe eredetileg 730 LE-s M-100 típusú motorral és nem állítható légcsavarral készült, később azonban áttértek a 860 Le-s M-100A típusú, szélesebb burkolattal ellátott, állítható légcsavaros motorra. Az összesen 6967 megépült SB-2 legfontosabb típus-változata az SB-2bis volt, erősebb motorral és nagyobb üzemanyagtartályokkal. 200 db épült az SB-RK típusjelű zuhanóbombázó-gépből, 1100 Le-s Klimov M-105R motorokkal. A gép gyártási jogát a világháború kitörése előtt eladták a csehszlovák Avia cégnek, ők B-71 jelzéssel, "Katuska" becenévvel gyártották. A Tupoljev SB-2 részt vett a Finnország elleni háborúban, ennek "eredményeként" több sérült példányát zsákmányolták a finnek. Olyannyira sikeres volt ez az ügylet, hogy komplett századokat tudtak a levegőbe emelni a finn pilóták. A sors fintora, hogy a csehszlovákok gyártotta gépek közül nem egy a német támogatással létrejött szlovák állam légierejében vett részt a Szovjetunió elleni háborúban.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 12,57 m

  • Magasság: 3,25 m

  • Fesztávolság: 20,38 m

  • Hatótáv: 2300 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 9000 m

  • Szerk. tömeg: 4768 kg (felszálló tömeg: 7880 kg)

  • Csúcssebesség: 452 km/ó

  • Fegyverzet: két 7,62 mm-es forgatható géppuska az orrban, egy 7,62 mm-es forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején, egy 7,62 mm-es forgatható géppuska a törzs alján és 600 kg-os bombateher zárt bombatérben

  • Motor: két 960 Le-s (716 kW) Klimov M-103 típusú, 12 hengeres V-motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább