Kétüléses, könnyű támadó bombázó és felderítő repülőgép. A Szu-2 repülőgépet földi csapatok támogatására tervezték. Akárcsak versenytársa, az Iljusin Il-2, annak - a harmincas évek közepén meghirdetett - szovjet katonai doktrínának felelt meg, miszerint a légierőnek nem messze a frontvonal mögött és az ellenség hátországában kell hadászati tevékenységet kifejtenie, hanem a földi csapatokat kell harcászati szinten segítenie. Pavel Szuhoj korábban a Tupoljev vezette tervezőirodában dolgozott, ott az utolsó feladata az ANT-51 harcászati felderítő és alacsonytámadó repülőgép kifejlesztése volt. Amikor lehetőséget kapott a saját tervezőiroda felállítására, az ANT-51-est fejlesztette tovább a BB-1 jelű prototípussá, amelyet aztán Szu-2 típusjellel gyártottak. Mintegy 2000 repülőgép készült el 1940-1942 között, de a semmiféle különleges teljesítményt nem mutató típus gépeit 1943- tól már csak kiképzési-gyakorló célokra használták.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,45 m
-
Magasság: 3,24 m
-
Fesztávolság: 14,28 m
-
Hatótáv: 1199 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 8800 m
-
Szerkezeti tömeg: 2971 kg (max. felszálló tömeg: 4378 kg)
-
Csúcssebesség: 462 km/ó
-
Fegyverzet: négy-nyolc 7,62 mm-es, a szárnyba mereven beépített géppuska, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején, 900 kg-os bomba- és rakétateher belső bombatérben és külső megerősített pontokon
-
Motor: egy 1000 Le-s (746 kW) Tumanszkij M-88B típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor