„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Polikarpov I-16 'Rata' vadászgép

Az I-16 tervezése az I-15-ősével egyidejűleg kezdődött. A típusa Szovjetunió első mélyfedelű, önhordó szárnyú, behúzható futóműves vadászgépe lett. (Bár a futóművet kézi erővel, nem kevesebb, mint száz pumpáló mozdulattal kellett behúzni.) Az I-16 1933 decemberében repült először, és rögtön kiderült, hogy a rövid törzs miatt nagyon rossz a hossz-stabilitása, és ezáltal a gép nehezen vezethető. Ennek ellenére nagy sorozatokban gyártották (7005 együléses és 1640 kétüléses gép készült el). A típus 1942-ig maradt szolgálatban, és nagyon súlyos veszteségeket szenvedett a háború során. Az I-16-ost tíz főbb altípusban gyártották az I-16 Tip 1-től (480 Le-s M-22 csillagmotorral) az I-16 Tip 24-ig terjedő jelzésekkel. Az utóbbit már sokkal erősebb motorral és fegyverzettel látták el. A harmincas évek közepén még a világ egyik leggyorsabb vadászgépe volt. A spanyol polgárháború kezdetén minden ellentelét felülmúlta. A gépet a szovjet repülők "Isacsok"-nak becézték, a köztársaságiak "Mosca", a francoisták "Rata" néven emlegették.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 6,18 m

  • Magasság: 2,58 m

  • Fesztávolság: 9,04 m

  • Hatótáv: 705 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 8995 m

  • Szerk. tömeg: 1490 kg (felszálló tömeg: 2095 kg)

  • Csúcssebesség: 486 km/h

  • Fegyverzet: 2x7,62 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt, két 7,62 mm-es a szárnyba mereven beépített géppuska, vagy 20 mm-es gépágyú és 500 kg-os bomba- vagy rakétateher külső felerősítési pontokon

  • Motor: egy 1100 LE-s Szvecov M-63, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább