A Csetverikov MDR-6 (Cse-2) nagy hatótávolságú felderítő hidroplán 1936 és 1939 között gyártották, első repülésére 1937 júliusában került sor. A második világháború folyamán főleg parti felderítésre és aknakeresésre, valamint a Murmanszkba tartó hajókonvojok védőkísérőjeként került bevetésre. Normális esetben személyzete 3-6 főből állt, védőfegyverzetéül két darab 7,62 mm-es géppuska szolgált. Későbbi változatai az MDR-6A (1941) és az MDR-6B (1944) voltak, amelyek Klimov VK-105 tizenkét hengeres V-motorokkal repültek, és a hordszárnyak végén levő stabilizáló úszótestek repülés közben behúzhatóak voltak. Az összes változatból talán 50 darab készült.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 15,73 m
-
Magasság: 4,96 m
-
Fesztávolság: 19,42 m
-
Hatótáv: 2650 km
-
Személyzet: 3-6 fő
-
Csúcsmagasság: 9000 m
-
Szerkezeti tömeg: 4100 kg
-
Felszálló tömeg: 7200 kg
-
Csúcssebesség: 360 km/h
-
Fegyverzet: egy 12,7 mm-es UBT géppuska forgatható toronyban és két 7,62 mm-es SKAS géppuska az orrban; 1000 kg bombateher
-
Motor: két 1100 Le-s (821 kW) Svecov M-63 típusú csillagmotor