„Hírnév, kincs, dicsőség nem adhat földi boldogságot, önmagunkban kell azt keresnünk, a szív nyugalmában s az erkölcs tiszta érzet ártatlan örömeiben." - Horthy Miklós

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Berijev KOR-2 felderítő repülőcsónak

Berijev 1934/35-ben tervezte meg a KOR-1 repülőcsónakot, amely a Heinkel HD 55-ösöket váltotta fel a katapulttal ellátott szovjet hadihajókon. Súlyos szerkezeti gondok voltak vele, a csónaktest nem volt elég erős a katapultáláshoz, és rossz volt az úszóképessége is. 1939-ben készült el a javított Berijev KOR-2 (Be-4) változat, elvben teljes körű haditengerészeti felhasználásra, de ezeket a gépeket is inkább fegyverzet nélkül használták, jobbára a tenger felszínéről, nem pedig katapultról indítva. Csak kevés, talán 100 darab készült el belőlük, mielőtt a németek 1941 őszén elfoglalták volna a taganrogi Berijev gyárat. A Georgij Mihajlovics Berijevről elnevezett, repülőgéptervező- és gyártó komplexumot 1934-ben alapították meg az Azovi-tenger partján fekvő Taganrogban. A gyár első termékei az MBR-2-es (1934) rövid hatósugarú, és az MBR-7-es (1939) tengeri felderítő repülőgépek voltak. A szovjet haditengerészet a II. világháborúban alkalmazta az itt tervezett Be-2-es (KOR-1, 1937) és a BE-4-es (KOR-2, 1941) repülőcsónakokat is.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 10,50 m

  • Magasság: 4,05 m

  • Fesztávolság: 12,02 m

  • Hatótáv: 950 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 8100 m

  • Szerkezeti tömeg: 2055 kg (felszálló tömeg: 2760 kg)

  • Csúcssebesség: 360 km/h

  • Fegyverzet: egy 7,62 mm-es forgatható géppuska a hátsó fülkében és 300 kg-os bombateher külső megerősített pontokon

  • Motor: egy 900 Le-s (671 kW) M-25A típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább