„Csak azért írtam alá, mert úgy gondoltam, hogy az idős gentleman kiváncsi az aláírásomra.” - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Savoia-Marchetti SM.81 'Pipistrello' bombázó

sm81
 
A Pipistrellót párhuzamosan fejlesztették az SM.73 utasszállító géppel, sárkányuk gyakorlatilag azonos volt. A Pipistrello kettős feladatra: bombázó- és szállítógépnek épült. 1934-ben repült először, és 1935-ben állították szolgálatba. 535 darab SM.81-est gyártottak, három, egymástól csak a motorokban (két olasz és egy - zsákmányolt - francia csillagmotor) eltérő altípusban. Sok SM.81-est vetettek be Olaszország hódító háborújában Abesszína (ma Etiópia) ellen, és a típus mérsékelten hatékonyan szerepelt a spanyol polgárháború kezdeti szakaszában is. Amikor Olaszország 1940 júniusában hadba lépett, a repülőgépet már leginkább csak szállítógépként alkalmazták, bár Észak-Afrikában éjszakai légitámadásokra is bevetették. Néhány, a háborút átvészelt gép 1950-ig maradt olasz szolgálatban.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 17,81 m

  • Magasság: 6,02 m

  • Fesztávolság: 23,98 m

  • Hatótáv: 2000 km

  • Személyzet: 5-6 fő

  • Csúcsmagasság: 7000 m

  • Szerkezeti tömeg: 6300 kg

  • Felszálló tömeg: 10 055 kg

  • Csúcssebesség: 340 km/h

  • Fegyverzet: két 7,7 mm-es (vagy egy 12,7 mm-es) forgatható géppuska a törzsön fent a toronyban, két 7,7 mm-es, forgatható géppuska a törzs oldalán, és 2000 kg-os bombateher zárt bombatérben

  • Hajtómű: három 760 Le-s (499,5 kW) Piaggio P.X RC.35 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor - vagy három 650 Le-s (485 kW) Alfa Romeo 125 RC.35, vagy 126 RC.34 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor, vagy három 650 Le-s (485 kW) Gnöme-Rhöne 14K típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább