„Ennyire még soha nem álltak úgy a dolgok a történelem során, mint most." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Caproni Ca 133 bombázó/szállítógép

A Caproni Ca 101 korszerűsített változatának szánt Ca 133-ast sok légellenállást csökkentő szerkezeti módosítással látták el. Ilyen volt a hosszú, csepp formájú motorburkolat (a három nagyobb teljesítményű motorra), az áramvonalazott futó- és szárnytartó dúcok, a burkolt főfutók, a módosított farokrész és az osztott fékszárnyak. A korszerűsítés ellenére az Olasz Királyi Légierő hamarosan ráébredt, hogy a típus csak gyarmati szolgálatban, Etiópia és Kelet-Afrika területein használható. Összesen 413 darab Ca 133 készült el, beleértve a módosított 21 darab Ca 133S altípusú mentőrepülőgépet és a 329 darabos, csökkentett fegyverzetű szállítógép-sorozatot. Amikor Olaszország 1940 júniusában belépett a második világháborúba, a Ca 133-asok könnyű prédái lettek a brit vadászgépeknek. A harmincas évek közepén Ausztria is vásárolt néhány példányt a típusból. Az ábrán látható egy közülük, az 1937-ben Zeltwegben állomásozó 2. repülőezred 1B bombázórajának repü- lőgépe.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 15,36 m

  • Magasság: 4,01 m

  • Fesztávolság: 21,23 m

  • Hatótáv: 1350 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 5470 m

  • Szerkezeti tömeg: 4190 kg

  • Felszálló tömeg: 6700 kg

  • Csúcssebesség: 265 km/ó

  • Fegyverzet: egy 7,7 mm-es, forgatható géppuska a törzs tetején lévő állásban, két 7,7 mm-es, forgatható géppuska az alsó lövészállásban, egy 7,7 mm-es, forgatható, lefelé tüzelő géppuska a törzs bal oldali ajtajában és 1200 kg-os bombateher külső felfüggesztési pontokon

  • Hajtómű: három 460 Le-s (343 kW) Piaggio Stella P.VII C.16 típusú, héthengeres, egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább