Breda Ba.88 'Lince' bombázógép
A Lince 1936 októberében repült először. Sokat vártak a típustól, fejlesztése elején tényleg rekordokat is döntött. A katonai felszerelés okozta súlytöbblet miatt azonban bár átalakították, erősebb motort és egy helyett két függőleges vezérsíkot kapott, teljesítménye és vezethetősége teljesen leromlott. Az első 88 gép 1939 májusa és októbere között készült el, de az észak-afrikai harcokban harcászatilag értéktelennek bizonyult. A megmaradt gépeket a brit hadihajók elleni támadásokhoz csaliként alkalmazták. Addigra 155 repülőgépet gyártottak, de nagy részüket ki kellett selejtezni. A Ba-88M típus-jelet három zuhanóbombázó-géppé átalakított Lince-re használták, ezeken megnövelték a szárny fesztávolságát, és csökkentették a motor teljesítményét meg a fegyverzetet.
TECHNIKAI ADATOK
-
-
-
-
-
-
-
Szerkezeti tömeg: 4650 kg
-
-
-
Fegyverzet: három 12,7 mm-es, mereven beépített előretüzelő géppuska, egy 7,7 mm-es, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén, valamint 1000 kg-os bombateher a zárt bombatérben
-
Motor: 2x1000 LE-s Piaggio P.XI. RC.40, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor