„Az egyetlen dolog, amitől félnünk kell, az maga a félelem." - Franklin D. Roosevelt

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Fiat CR.42 'Falco' vadász/vadászbombázó

fiat
 
Az olasz FIAT gyár főkonstruktőre, Celestino Rosatelli 1937-ben tervezte meg az utolsó kétfedelű olasz vadászgépet, amely a CR.42 Falco nevet kapta. A prototípus 1938. május 23-án repült először. A tervező a spanyol háborús tapasztalatok szerint bevált CR.32 gép erősebb, nagyobb teljesítményű utódát akarta megalkotni, a fordulóharcnak megfelelően továbbra is kétfedelű kivitelben. Ez a cél nem valósult meg, mire a gép a csapatokhoz került, már teljesen elavult. A gyenge fegyverzet (2 db 12,7 mm-es géppuska) már nem volt elegendő, fordulékonysága mellett a gép lassú volt. Nyitott ülése miatt rossz időben nem lehetett alkalmazni, rádiója sem volt. Gyártását mégis megkezdték, mert az olasz légierő nem tudott dönteni, hogy melyik vadászgéptípusát részesítse abszolút támogatásban, a G.50-et vagy az ML–200-at, így a CR.42-vel együtt 3 típust használtak. A típus egészen a háború végéig szolgálatban maradt, vadászbombázóként, kísérő-, elfogó- és éjszakai vadászgépként. 1942-ig összesen 1781 db készült el. Használta a belga, a magyar, az olasz és a svéd légierő is.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Hossz: 8,30 m

  • Magasság: 3,31 m

  • Fesztávolság: 9,70 m

  • Hatótáv: 785 km (460 liter kapacitású üzemanyagtartályokkal max. 900 km)

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 10 500 m

  • Szerkezeti tömeg: 1870 kg (felszálló tömeg: 2295 kg)

  • Csúcssebesség: 426 km/ó

  • Fegyverzet: motorburkolatba épített két darab Breda-SAFAT 12,7 mm-es géppuska, 200 kg bombateher külső megerősített pontokon

  • Motor: egy 840 lóerős Fiat A.74. RC 38 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább