Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Hárommotoros német szállító repülőgép. Az alsószámyas, hullámlemezekkel borított, teljesen fémépítésű, merev futóműves Ju 52/3m tipikus Junkers-gép volt, amelyet utasszállítóként fejlesztettek ki 1931-ben. A nagyon sikeres W-33 és W-34 szállítógépek leváltására tervezték, a húszas évek végén. Az elődeihez hasonló szerkezeti felépítésű repülőgép 1930 októberében repült először. A polgári légiforgalomnak szánt Ju 52a, és Ju 52d kezdeti sorozatváltozatok csak a motorjukban különböztek egymástól. A hárommotoros Ju 52/3m létrejöttével jelentősen megnőtt a repülőgép hasznos terhelése és teljesítménye. A II. világháború idején a Luffwaffe standard szállítógépe volt, amelyet a nagyobb teljesítményű típusok megjelenése ellenére is tovább gyártottak. Norvégia megszállásakor fontos szállítófeladatokat láttak el. A megbízható gépet pilótái Tante Junak (Ju néni) becézték. Rövid fel- és leszállópálya, erőteljes szerkezet, sokoldalúság, gazdaságos üzemeltetés voltak előnyei. Összesen 4850 gép készült el, a legtöbb a Luftwaffe számára, amely a típust a Ju 52/3m-ge, és a Ju 52/3m-g14e közötti jelzésekkel használta, bombázó,- szállító,- és ejtőernyős-ugratógépként.
TECHNIKAI ADATOK
Legénység: 2 vagy 3 fő
Motor: 3 db 9 hengeres BMW 132-T ; 730 LE
Sebesség: 286 km/h (max.)
Fegyverzet: 1 db 13 mm-es MG131 géppuska; 2 db 7,9 mm-es MG15 géppuska
Szállítható személyek: 18 ejtõernyős vagy 12 hordágy vagy ennek megfelelő hasznos teher
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.