„Az ember három módon érheti el célját: tervezéssel, munkával és imával." - George Patton

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Junkers Ju 87G 'Stuka' harckocsi-elhárító repülőgép

Ahogy a harckocsik páncélzata egyre erősebb lett, 1942-re a Luftwaffe számára is egyértelművé vált, hogy a hagyományos bombák már nem használhatók a harckocsik ellen. Kissé későn, de megkezdték a Ju 87-esekfelszerelését hatékonyabb harckocsi-elhárító fegyverekkel, így aztán a repülőgép elsősorban erre a feladatra szakosodott. A gépekbe a BK 3,7 típusjelű (átalakított Flak 18 jelű, 37 mm-es könnyű légvédelmi gépágyú) nagy tűzerejű és viszonylag kis szórású gépágyúkat épitettek. Gondolájuk a szárny külső részére került, a főfutóktól kifelé található megerősített pontokra, amelyek egyébként alkalmasak maradtak bomba-felfüggesztésre is. A gépágyúk gondolájában helyezték el a lőszerjavadalmazást, és a hosszú hüvelykidobó csúszdát. A rendszert az átalakított Ju 87D-3 típuson próbálták ki, majd már ennek megfelelően készüllek a gyári új Ju 87G-1 repülőgépek, amelyeket 1942 őszén állítottak csapatszolgálatba. A típus alkalmazása – a kompromisszumos megoldások ellenére - összességében eredményesnek volt mondható. A legeredményesebb pilóta, Hans-Ulrich Rudel 519 harckocsit és 700 egyéb járművet semmisített meg a G-változattal.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 11,52 m

  • Magasság: 3,86 m

  • Fesztávolság: 13,87 m

  • Hatótáv: 1535 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 7300 m

  • Szerkezeti tömeg: 3900 kg (max. felszálló tömeg: 6400 kg)

  • Csúcssebesség: 410 km/h

  • Fegyverzet: két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a szárnyban, egy 7,92 mm-es forgatható ikergéppuska a pilótafülke hátsó részén, két 37 mm-es, mereven beépített gépágyú (vagy bombateher) a szárny alján megerősített pontokon

  • Motor: egy 1400 Le-s (1044 kW) Junkers Jumo 211J-1 típusú, 12 hengeres, fordított hengerelrendezósú V-motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább