A II. világháború végső szakaszára már szánalmas állapotba került német hadiipar bámulatra méltó teljesítménye volt a He 162. A program beindítását követően mindössze 69 nap kellett ahhoz, hogy 1944 decemberében a levegőbe emelkedhessen az első prototípus a 30 db-ból. Az elképzelés szerinti, a törzs tetejére helyezett sugárhajtóművel ellátott elfogó vadászgépet anyag- és időhiány miatt az azonnal rendelkezésre álló faanyagokból kellett gyártani. Ez a megmunkálás egyszerűsége és gysasága miatt is fontos volt, hiszen havi 4000 darabos sorozatot irányoztak elő. Több mint 240 darab He 162A sorozatgép el is készült, de azt az egyetlen alakulatot amelynek a pilótái ezekkel a gépekkel repültek volna, mindössze négy nappal a háború befejezése előtt állították fel. Ez talán szerencsésnek is mondható, mivel a gyenge anyagok és a képzetlen munkaerő miatt a He 162A szerkezetével kapcsolatosan kétségek merülhettek fel.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 9,04 m; magasság 2,60 m; fesztáv 7,23 m
-
Szerkezeti tömeg: 1663 kg
-
Felszálló tömeg: 2605 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két 20 mm-es, mereven beépített gépágyú a pilótafülke alján a törzs két oldalán
-
Hajtómű: egy 800 kp-os (7,85 kN) BMW 109-003E-1/2 Sturm típusú gázturbina
-
Hatótáv: 978 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 905 km/h; csúcsmagasság 12 100 m