A Gotha a Luftwaffe 1941-ben kifejlesztett és rendszeresített szállító-vitorlázógépe volt. 23 fő, vagy 4 tonna teher szállítására volt alkalmas, kéttörzsű kialakításának köszönhetően könnyű terepjáró gépjárművek berakodását is lehetővé tevő nagyméretű tehertér-ajtóval rendelkezett. 1526 darab Go 242A és Go 242B készült, csúszó talppal, illetve kerekes futóművel. Az utóbbi változat sikere vezetett ahhoz, hogy kialakították belőle a motoros változatot, a Go 244-est. Kisebb teljesítményű német vagy zsákmányolt szovjet és francia motorokat építettek a gépekbe, így összesen 174 motoros szállítógép készült, beleértve 133 darab Go 242B vitorlázó gép átépítését is. A Go 244B- 1 szállítógépen torziósrugós csillapítású futóművet alkalmaztak, a Go 244B-2-eseken megnövelték a futómű nyomtávolságát, és olajcsillapítású futószárakat építettek be. A Go 244B-3 és a Go 244B-4, a Go 244 B-1 és a B-2 altípusai ejtőernyős szállító változatokként készültek. A kétkormányos Go 244B-5-nek csillapítósík nélküli (balansz) kormányfelületei voltak.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 15,81 m
-
Magasság: 4,56 m
-
Fesztávolság: 24,45 m
-
Hatótáv: 740 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 7650 m
-
Szerkezeti tömeg: 5225 kg
-
Felszálló tömeg: 7800 kg
-
Csúcssebesség: 290 km/ó
-
Fegyverzet: 1 db 7,92 mm-es géppuska a pilótafülke tetején, egy 7,92 mm-es géppuska a törzs végén, egy-egy 7,92 mm-es géppuska a törzs két oldalán, és lehetőség arra, hogy az ejtőernyősök négy 7,92 mm-es géppuskával tüzeljenek a nyitható ablakokból
-
Motor: 2x700 LE-s Gnöme-Rhöne 14M-4/5, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor