„Olvastam egy Sztálinról szóló könyvet, vaskézzel irányítja azt a hatalmas országot." - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Focke-Wulf Fw 189 'Eule/Uhu' felderítő/éjszakai vadászgép

fw189 2

Ahhoz képest, hogy a német hadvezetés a Luftwaffe feladatát alapvetően a taktikai légierő és a hadsereg támogatásában látta, furcsa, hogy az egész II. világháború alatt a német légierőben mindössze két rövid hatótávú felderítőgépet rendszeresítettek nagy számban. Az egyik volt a kéttörzsű, csupaüveg pilótafülkés Focke-Wulf Fw 189 Eule, a másik a felsőszárnyas Henschel Hs 126. (Az asszimetrikus elrendezésű Blohm und Voss Bv 141-ből kevés készült.) Az "Eule" 1938 júliusában repült elő- ször, és 1940 végén állították csapatszolgálatba. A 16 darabos prototípuson és nullszériás gépen kívül 848 készült el sorozatban, a legnagyobb darabszámban a Fw 189A. Annak ellenére, hogy a Fw 189 Eule törékeny szerkezetnek tűnt, a keleti fronton elért sikerei után számos más feladatra is kijelölték. Az alacsonytámadó feladatkör kiegészült az éjszakai vadászgépével, legalább 30 darab A-1-est alakítottak át erre a célra. A felderitést szolgáló berendezések helyébe FuG 212 Lichtenstein C1 elfogó radart szereltek, a szokásos négyágú antennával a gép orrán. A Fw 189 éjszakai vadászgépekkel két éjszakaivadász-egység, az I/N 100 és a Stab/NJG 5 pilótái repültek.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 12,05 m

  • Magasság: 3,08 m

  • Fesztávolság: 18,45 m

  • Hatótáv: 670 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 7305 m

  • Szerkezeti tömeg: 3250 kg (max. felszálló tömeg: 4170 kg)

  • Csúcssebesség: 350 km/ó

  • Fegyverzet: két 7,92 mm-es, mereven beépített géppuska a szárnytőben,
    egy 7,92 mm-es ikergéppuska a pilótafülkében hátul, egy 7,92 mm-es
    ikergéppuska a törzs végén és 200 kg-os bombateher

  • Hajtómű: két 465 Le-s (347 kW) Argus As 410A-1 típusú, 12 hengeres motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább