1937-ben pályázatot írtak ki nagyhatótávú nehézbombázó repülőgéptípusra, amellyel vízszintes repülésben is lehet bombázni, de zuhanóbombázó gépként is bevethető. A Dornier cég pályamunkája, a Do 17-esből kialakított Do 217 1938 augusztusában repült először. Sorozat gyártásban mintegy 800 Do 217E készült el közülük a Do 217E-0-tól az E-4-ig terjedő altípusok BMW 801 csillagmotorokkal repültek. Ezeket a gépeket 950 darab Do 217E éjszakai bombázógép követte, módosított "sima" orral. Proto-, illetve nullszériás típusként repült a Do 217C bombázógép, a Do 217P magassági felderítőgép és a Do 217R rakétaindító repülőgép. Egy Do 217 süllyesztette el a Roma csatahajót, amely azután, hogy Olaszország megadta magát, a szövetségesekhez igyekezett Máltára.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 18,27 m
-
Magasság: 5,36 m
-
Fesztávolság: 19,05 m
-
Hatótáv: 2800 km
-
Személyzet: 4 fő
-
Csúcsmagasság: 9100 m
-
Szerkezeti tömeg: 10 535 kg (felszálló tömeg: 16 465 kg)
-
Csúcssebesség: 515 km/ó
-
Fegyverzet: egy 15 mm-es géppuska alul az orrban, egy 13 mm-es géppuska a lövészállásban a törzs tetején, egy 13 mm-es géppuska a lövész-állásban a törzs alján, egy 7,92 mm-es előretüzelő géppuska az orrban, egy-egy 7,92 mm-es géppuska a pilótafülke ablakában mindkét oldalon. A Do 217E-2/R19-es alváltozatban egy 7,92 mm-es, távirányítású géppuska a farokkúpban és 4000 kg-os bombateher
-
Hajtómű: 2x1580 LE-s BMW 801ML 14 hengeres csillagmotor