„Ennyire még soha nem álltak úgy a dolgok a történelem során, mint most." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Arado Ar 240 gyorsbombázó

1939-ban kezdődött el az RLM megrendelésére egy olyan, nagy sebességű kétmotoros romboló tervezése, amely gyorsbombázóként, felderítőként és éjszakai vadászként is bevethető. Az Ar 240-re feltöltős magassági motorokat terveztek, aminek eredménye egy olyan repülőgép lett, amelynek maximálisan elérhető 700 km/h-s sebessége messze meghaladta volna a hasonló típusokét. Ez azonban néhány problémát is maga után vont. Az első helyen a rendkívül magas, 300-400 kg/m2-es felületi terhelés állt, ami a leszállási tulajdonságokat erősen befolyásolta. Hogy elfogadható földetérési sebességet érjenek el, az Arado kétrészes Fowler-lapokat fejlesztett ki a szárny nagy mélységében, ezeket Ar 80 és Ar 198 típusú gépeken próbálták ki. Összesen csak 15 példány készült ebből a nagyteljesítményű gépből, annak ellenére, hogy a repülési teljesítmény és tulajdonságok maximumát mutatta fel és kifejezetten sorozatgyártásra "szabták". Hogy a hosszirányú instabilitást teljesen megszüntessék, a C-változatú gépek új szárnyat kaptak, kissé megnövelt fesztávolsággal és új profillal. Ezt a típust vadász-felderítőnek szánták, de sorozatgyártása ugyancsak nem indult be. A kevés megépült prototípust átadták a csapatoknak és Anglia fölött repültek felderítő-bevetéseket velük. Az Ar 240 utolsó változata a két 2400 LE-s Jumo 213 motorral ellátott éjszakai vadász-prototípus volt.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek: hossz 12,81 m; magasság 3,91 m; fesztáv 14,32 m

  • Szerkezeti tömeg: 5100 kg

  • Felszálló tömeg: 6700 kg

  • Személyzet: 2 fő

  • Fegyverzet: hat, mereven előre tüzelő 15 mm-es MG 151 (kettő-kettő az orrban, a szárnytövekben és a törzs alatti gondolában). Két távvezérlésű, forgatható torony (EDL 131 Z) két-két 13 mm-es MG 131-gyel a B-, és a C-állásban. Két kamera a motorgondolák végében. Függesztő a törzs alatt egy 1000 kg-os bomba számára. Kiegészítésképpen lehetett egy-egy 500 kg-os tartót a szárnyak alá szerelni

  • Motor: két 1750 LE-s Daimler-Benz DB 603 A léghűtéses, tizenkéthengeres, fordított V-állású motor

  • Hatótáv: 2200 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 675 km/h; csúcsmagasság 10 200 m

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább