„Olvastam egy Sztálinról szóló könyvet, vaskézzel irányítja azt a hatalmas országot." - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

WM 16 'Budapest' közelfelderítő

Magyarország az 1920-1922 közötti időben erős kapcsolatot épített ki a holland Fokker céggel, ami 1926-ban gyümölcsözött, mivel Magyarország a korabeli árakhoz képest igen olcsón beszerzett pár példányt a Fokker C VD típusból. Az eredetileg Fokker márkájú gépeket a mérnökök lassúnak, és alulkormányozottnak találták, és azonnal elhatározták, hogy az eredeti Hispano Suiza motort, amely 300 lőerős teljesítményt volt képes csupán leadni lecserélik egy erősebb magyar motorra. Azonban a magyar piacon nem akadt egyetlen egy a célra megfelelő típus sem. Végül a Weiss Manfred saját tervezésű motorját a Jupiter VI-t szerelte a gépbe. Ezzel a motorral a repülő teljesítménye megugrott, és elérte a kívánt 420 lóerőt. A gép az új motorral 270 km/h végsebességet és 730 km-es hatótávot kapott. Fegyverzete igen gyér maradt azonban, a két Gebauer rendszerű 8 mm-es géppuska igazából csak önvédelmi célokra volt elég. A fent említett géppuskák mellett 100 kg bombaterhet vihetett magával a gép, az eredeti konstrukció szerint. Az átépített gép jól manőverezhető lett, és mivel a biplán kétszemélyes volt, a pilótának csak a repülésre kellett figyelnie a felderítés sokkal hatékonyabbnak bizonyult a típussal. A nagyobb motor lehetővé tett egy hátratüzelő géppuska beépítését a megfigyelőnek, a két Gebauer rendszerű előretüzelő mellé. A mérnökök felfigyeltek arra, hogy a motor teljesítményének növelésével talán a bombaterhet is növelhetnék. Végül 20%-al nőtt a bombateher, és a gép manőverezhetősége sem romlott. 1938-ban visszaminősítették másodvonalbeli szolgálatra.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 9,75 m

  • Magasság: 3,75 m

  • Fesztávolság: 15,30 m

  • Hatótáv: 760 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 6800 m

  • Szerkezeti tömeg: 2100 kg

  • Felszálló tömeg: 2600 kg

  • Csúcssebesség: 270 km/h

  • Fegyverzet: 2 db 7,92 mm-es Gebauer 26/31 M előre tüzelő géppuska; 1 db 7,92 mm-es Gebauer 34 M forgatható géppuska a megfigyelő ülésénél; 100 kg bombateher

  • Hajtómű: egy 420 Le-s Weiss Manfred Jupiter VI-t motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább