„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Mitsubishi Ki-46 'Kai' magassági felderítőgép

A második világháborúban kategóriájának egyik legjobb és minden idők egyik legelegánsabb repülőgépét, a Ki-46-ost kimondottan magassági felderítőgépnek tervezték. A gépre 1937-ben írtak ki pályázatot, és a Ki-46 prototípusa 1939 novemberében repült először. A berepülés kiváló eredményt hozott, ezután 34 darab Ki-46-I jelű, kezdeti sorozatgépet rendeltek meg 900 Le-s (671 kW) Mitsubishi Ha-26-I típusú csillagmotorral. A teljes egészében hadrafogható változatból, a Ki-46-II-ből 1093 példány épült, nagyobb teljesítményű motorral. A repülőgépet valóban nem lehetett elfogni. Néhány gépet később rádió- és navigációs iskolagéppé módosítottak, ehhez emelt szintű, második fülkét alakítottak ki a szokásos pilótafülke mögött. A típus fontos szerepet játszott a korai csendes-óceáni csatákban, de ahogy a szövetségesek vadászereje fejlődött, a Ki-46-II veszteségei növekedtek. 1942 végén a Császári Japán Hadsereg Légiereje megrendelte a Ki-46-III-ast, elődje feljavított változatát. Az első két prototípus 1942 decemberében repült először, erősebb motorokkal, megnövelt üzemanyagtartályokkal és kisebb ellenállású pilótafülke-tetővel. 1942 és 1945 között 609 db Ki-46-III készült el, az 1940 és 1944 között gyártott Ki-46-II-esek későbbi sorozataival párhuzamosan. A Ki-46-III vitathatatlanul a második világháború legjobb, nagyszámban gyártott hadászati felderítő repülőgépe volt, nagy hatótávval, sebességgel és csúcsmagassággal. Ezek a jellemzők valóban lehetetlenné tették a szövetséges vadászgépek pilótái számára a repülőgép elfogását. A Ki-46 valamennyi változatából összesen 1742 repülőgép készült el.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 11,07 m

  • Magasság: 3,85 m

  • Fesztávolság: 14,72 m

  • Hatótáv: 4000 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 10 400 m

  • Szerkezeti tömeg: 4010 kg

  • Felszálló tömeg: 5910 kg

  • Csúcssebesség: 630 km/ó

  • Fegyverzet: egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén

  • Hajtómű: 2 db 1500 Le-s Mitsubishi Ha-112-II típusú, 14 hengeres kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább