A szovjet hadseregben nagyobb bátorság kell a visszavonuláshoz, mint az előrenyomuláshoz." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Mitsubishi Ki-15/C5M 'Babs' felderítő repülőgép

A Ki-15 nagysebességű felderítő- és futárgépet a japán szárazföldi hadsereg légiereje részére tervezték. 1936 májusában repült először, és első feltűnést 1937-ben keltette, amikor távolsági rekordrepülést hajtott végre London és Tachikawa között. A harmincas évek végén állították szolgálatba Ki- 15-I jellel, 640 Le-s Nakajima Ha-8 (Anny Type 94) csillagmotorral. Összesen 4115 repülőgépet gyártottak, az utolsó, Ki-15-II jelű sorozat gépeit már erősebb motorral; ennek alapján igényelt a japán haditengerészeti légierő 50 repülőgépet. A rendelésből 20 gép C5M1 típusjellel, 875 Le-s (652 kW) Mitsubishi Zuisei 12 típusú csillagmotorral, 30 gép pedig C5M2 típusjellel és 940 Le-s (701 kW) Nakajima Sakae 12 mintájú csillagmotorral készült el. 1943-ban mind a szárazföldi hadsereg, mind a tengerészet gépeit másodvonalbeli szolgálatra vonták vissza, de a háború végéig alkalmazták a típust kamikaze-akcíókra. Nem igazán ismert, de egy Babs volt az a gép, amely felfedezte a HMS Prince of Wales-t, és a HMS Repulse-t, aminek eredményeként a japánok elsüllyesztették azokat Szingapúrnál.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek: hossz 8,53 m; magasság 3,34 m; fesztáv 12,02 m

  • Szerkezeti tömeg: 1590 kg

  • Felszálló tömeg: 2481 kg

  • Személyzet: 2 fő

  • Fegyverzet: egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén

  • Hajtómű: egy 900 LE-s (671 kW) Mitsubishi Ha-26-I (Army Type 99 Model 1) típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

  • Hatótáv: 1800 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 507 km/h; csúcsmagasság 8600 m

 

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább