„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Aichi M6A 'Seiran' hidroplán

Felderítő- és bombázó gépek tengeralattjáróról indítását korábban már szinte minden hadiflotta kipróbálta. A japánok viszont végigmentek az úton, és egy teljes értékű támadó rendszert hoztak létre. Az Aichi M6A "Seiran" 1943-ban repült először és 1945-ben állították szolgálatba. A 12 hengeres motorba épített 1400 lóerő 470 km/h sebességel repítette a gépet, percenként több, mint 500 m-t tudott emelkedni, majdnem 10 000 méterig bezárólag. Támadó fegyverzetét egy 850 kg-os torpedó, egy 800 kg-os bomba vagy két 250 kg-os bomba képezte, míg a védekezéshez egy 13 mm-es géppuskával tudott hátrafele tüzelni. Összesen csak 28 darab épült ebből a kisméretű gépből.A hordozó Type I-400 nagyméretű tengeralattjárókat elsősorban arra tervezték, hogy 3-4 darab Aichi M6A1 Seiran-t szállíthasson a fedélzeten kialakított 3 és fél méter átmérőjű hangárban. Feladatuk a Panama-csatorna zsilipjeinek szétbombázása lett volna a hajókban lévő repülőgépekkel. A víz alatti, cső alakú hangárok átmérőjét 3,5 m-ben szabták meg, ebben kellett elférni a repülőgépeknek. További kikötés volt, hogy a gépeket indítás előtt ne darabokból kelljen összerakni, hanem készre szerelve tárolják őket, ezért le- és hátrahajtható részekkel rendelkezzenek. A kialakításnak és a gépenként 4 fős begyakorlott előkészítő személyzetnek köszönhetően a tengeralattjáró felszínre emelkedése után ideális esetben 4-5 perccel ez első bombázó már indítható volt a sürített levegős katapultról.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 10,63 m

  • Magasság: 4,58 m

  • Fesztávolság: 12,26 m

  • Hatótáv: 2000 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 9900 m

  • Szerkezeti tömeg: 3362 kg

  • Felszálló tömeg: 4445 kg

  • Csúcssebesség: 474 km/h

  • Fegyverzet: egy 12.7 mm-es (.50 in) mereven beépített Type 2 géppuska a pilótafülke előtt; egy 850 kg-os torpedó, vagy 800 kg-os bombateher

  • Hajtómű: egy 1400 Le-s (1000 kW) Aichi Atsuta Type 32 fordított, 12 hengeres V-motor

 

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább