„Ennyire még soha nem álltak úgy a dolgok a történelem során, mint most." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Kawanishi N1K-J 'Shiden' vadászgép

kawanishin
 
A Shiden vadászgépek tervezése még 1942 novemberében kezdődőt, alapjául az N1K1 ”Rex” úszótalpas repülőgép szolgált. Bár az elődtípus is kiemelkedő teljesítményt nyújtott a maga nemében, mégis inkább a szárazföldi bázisokon üzemeltethető repülőgép mellett döntöttek. A fejlesztéseknek köszönhetően talán az egyik legjobb japán vadászgép lett a háború második felében. A tervezés megkezdését követő évben, 1943 júliusának végére már négy prototípus repült. A hosszúra nyúlt berepülési programot a N1K1-J repülőgép 1098 darabos sorozatgyártása követte, három, fegyverzetében különböző altípusban; a gépeket 1944 elejétől állították szolgálatba. Ezt a sorozatot, az N1K2-J típus két további változata követte, 415 repülőgéppel. Az új típusjel áttervezett sárkányt, módosított törzset és vezérsíkot jelentett, a szárny is mélyebbre került, így meg lehetett rövidíteni a futómű szárait. A Shidenek hatékony vadászgépeknek bizonyultak, bár a motorjuk sok gondot okozott.
 
TECHNIKAI ADATOK:
  • Hossz: 8,82 m

  • Magasság: 4,06 m

  • Fesztávolság: 12,07 m

  • Hatótáv: 2540 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 12 500 m

  • Szerkezeti tömeg: 2895 kg (max. felszálló tömeg: 4320 kg)

  • Csúcssebesség: 581 km/h

  • Fegyverzet: két 20 mm-es mereven beépített gépágyú a szárnyban, két 20 mm-es mereven beépített gépágyú a szárny alján gondolában, két 7,7 mm-es géppuska a pilótafülke előtt a törzsön és 120 kg bombateher külső megerősített pontokon

  • Motor: egy 1990 Le-s Nakajima NK9H Homare 21 típusú 18 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább