A szovjet hadseregben nagyobb bátorság kell a visszavonuláshoz, mint az előrenyomuláshoz." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Dewoitine D.500 vadászgép

1930-ban a francia légügyi minisztérium pályázatot írt ki a Nieuport NiD.62 repülőgépek leváltására. Ekkor határozta el a Dewoitine vállalat, hogy szakít korábbi tervezési koncepciójával, a magasfedelű (parasol) vadászgépekkel, és áttér az átmenő főtartós, alsószárnyas fém repülőgépek gyártására. Így jött létre egy alacsony szárnyelrendezésű, soros motorral felszerelt repülőgép terve. A hadsereg képviselőinek tetszett a D.500, ráadásul Dewoitine megígérte, hogy hamarosan motorba épített fedélzeti gépágyút szerel fel gépére. A D.500.01 jelű prototípus 1932 júniusában repült először, ezt megrendelések követték. Három gép külföldre került, a francia légierő is átvett 101 darab D.500C.1 jelű gépet, 690 Le-s (515 kW) Hispano-Suiza 12Xbrs motorral. Ezt a sorozatot 157 darab D.501C.1 követte 12Xcrs motorral. 1939-ben még mintegy 60 darab erősebb motorral és hosszabb orral készült Dewoitine D.510C.1 volt szolgálatban a francia légierőnél, a régebbi D.500s és D.501 másodvonalbeli gépekkel együtt, de hamarosan már csak kiképzési célokat szolgáltak, leginkább az Észak-Afrikába áttelepített repülőiskolákban.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 7,65 m

  • Magasság: 2,70 m

  • Fesztávolság: 12,09 m

  • Hatótáv: 985 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 8350 m

  • Szerkezeti tömeg: 1427 kg (felszálló tömeg: 1915 kg)

  • Csúcssebesség: 402 km/h

  • Fegyverzet: egy 20 mm-es mereven beépített gépágyú az orrban, két 7,5 mm-es mereven beépített géppuska a szárnyakban

  • Hajtómű: egy 690 Le-s Hispano-Suiza 12Xcrs típusú 12 hengeres V-motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább