A szovjet hadseregben nagyobb bátorság kell a visszavonuláshoz, mint az előrenyomuláshoz." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Dewoitine D.371 & D.372 vadászgép

A francia repülőgépgyártás történetében az 1932. év igen fontos pontot jelentett. Ugyanis ebben az évben tették meg az első lépést az irányban, hogy lemondjanak a régimódi biplánok gyártásáról, és áttérjenek a nagysebességű monoplánok rendszeresítésére. Többek között, a Dewoitine cég berkein belül egyszerre két terv is született. Figyelemreméltó, hogy mindkét új gép monoplán volt, de nagyon erőteljesen különböztek egymástól. A D.500 és D.37 vadászgépekről van szó. A D.37 első, 1932 augusztusában elkészült prototípusa Gnome-Rhone 14Kds, 700 LE teljesítményű motort kapott, merev futóművet, és nyitott pilótakabint. A teszt-kísérletek alatt jó sebességet mutatott, de a hadseregnek jobban tetszett a D.500, és a vizsgáló bizottság a D.500 javára döntött. De a D.37-nek is találtak helyet. 1934 szeptemberére elkészült első, modernizált változata, a D.371, amit már 800 LE teljesítményű motorral láttak el. Ezt a változatot kezdték előkészíteni a sorozatgyártásra. A gép fémszerkezetű, vászonborítású szárnyakkal rendelkezett, a futóművek rögzített változata megmaradt. Amikor 1935 tavaszán a francia légierő megkötötte a D.371 első 25 példányának szállításáról szóló szerződést, a repülőgépeket ismét áttervezték - a sorozatban gyártott gépekre már 930 Le-s Gnome-Rhone 14 Kfs motorok kerültek, amit aerodinamikai burkolattal fedtek, a fegyverzet pedig két 7,5-mm-es, Darne rendszerű, szárnyakba szerelt géppuskából, és a géptörzsbe szerelt, két darab 7,7-mm-es, szinkronizált Vickers géppuskából állt. Később a D.371 repülőgépek egy részénél a szárnyak fölé két 20-mm-es, Oerlikon gépágyút szereltek, amik kiegészítették a géptörzsben lévő gépfegyvereket. A berepülések megmutatták, hogy a repülőgép 400 km/h-nál nagyobb sebességre képes, ennek ellenére a vadászgép rendszeresítése elhúzódott, és ezért a további szállításokról később a hadügy lemondott. Utószóként elmondható, hogy az egyetlen hadszíntér, ahol bevetésre kerültek a D.37 sorozat gépei - Spanyolország volt. A Franciaországban állomásozó gépek a második világháború harcaiban már nem vettek részt, és 1940-ben szétbontották őket.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 7,44 m

  • Magasság: 3,41 m

  • Fesztávolság: 11,78 m

  • Hatótáv: 900 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 11 000 m

  • Szerkezeti tömeg: 1295 kg

  • Felszálló tömeg: 1860 kg

  • Csúcssebesség: 376 km/ó

  • Fegyverzet: 2 db 7,7-mm-es Vickers és 2 db 7,5-mm-es MAC géppuska

  • Hajtómű: egy 930 Le-s Gnome-Rhone 14 Kfs

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább