„Hírnév, kincs, dicsőség nem adhat földi boldogságot, önmagunkban kell azt keresnünk, a szív nyugalmában s az erkölcs tiszta érzet ártatlan örömeiben." - Horthy Miklós

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Potez 63 többfeladatú repülőgép

potez-63s-01

1934-ben a francia légügyi minisztérium irányelveket adott ki egy új, többfeladatú repülőgép tervezéséhez, amelyre az új, kis átmérőjű Gnőme-Rhőne és Hispano-Suiza motorok kerülnek. A kétmotoros repülőgépnek alkalmasnak kellett lennie legalább egy 20 mm-es, előretüzelő gépágyú és a megfelelő rádiókészülék beépítésére, hogy bombázókötelékek kísérő vadászainak rávezető-irányító szerepét is elláthassa, valamint három különböző vadászgép-feladatkörben is be lehessen vetni. A választás a Potez 63-asra esett, amelyből aztán számos változat, így a Potez 63.11 is megszületett. A felderítő és földi egységekkel együttműködő repülőgép 1938 decemberében repült először; 1940 júniusáig 925 darab Potez 63.11A.3 gépet adtak át a légierőnek. Franciaország összeomlása után a típust mind a szabad-franciák, mind a Vichy-légierő használta, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. 1944-ben a németek 40 Potez 63 gyakorlógépet adtak át Magyarországnak.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 10,93 m

  • Magasság: 3,08 m

  • Fesztávolság: 16,01 m

  • Hatótáv: 1500 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 8500 m

  • Szerkezeti tömeg: 3135 kg (felszálló tömeg: 4530 kg)

  • Csúcssebesség: 425 km/h

  • Fegyverzet: egy 7,5 mm-es géppuska a középső törzsrész alján, egy géppuska a hátsó törzsben, egy 7,5 mm-es géppuska a pilótafülke hátsó részén (néhány gépen három 7,5 mm-es géppuska az orrban és a törzs alján, négy 7,5 mm-es géppuska két fegyverbölcsőben a szárny alján, három 7,5 mm-es géppuska a törzs alján, két 7,5 mm-es géppuska a pilótafülkében) és 300 kg-os bombateher külső megerősített pontokon

  • Hajtómű: két 700 Le-s (522 kW) Gnőme-Rhőne 14M-4/5 típusú csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább