1934-ben a francia légügyi minisztérium irányelveket adott ki egy új, többfeladatú repülőgép tervezéséhez, amelyre az új, kis átmérőjű Gnőme-Rhőne és Hispano-Suiza motorok kerülnek. A kétmotoros repülőgépnek alkalmasnak kellett lennie legalább egy 20 mm-es, előretüzelő gépágyú és a megfelelő rádiókészülék beépítésére, hogy bombázókötelékek kísérő vadászainak rávezető-irányító szerepét is elláthassa, valamint három különböző vadászgép-feladatkörben is be lehessen vetni. A választás a Potez 63-asra esett, amelyből aztán számos változat, így a Potez 63.11 is megszületett. A felderítő és földi egységekkel együttműködő repülőgép 1938 decemberében repült először; 1940 júniusáig 925 darab Potez 63.11A.3 gépet adtak át a légierőnek. Franciaország összeomlása után a típust mind a szabad-franciák, mind a Vichy-légierő használta, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. 1944-ben a németek 40 Potez 63 gyakorlógépet adtak át Magyarországnak.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,93 m
-
Magasság: 3,08 m
-
Fesztávolság: 16,01 m
-
Hatótáv: 1500 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 8500 m
-
Szerkezeti tömeg: 3135 kg (felszálló tömeg: 4530 kg)
-
Csúcssebesség: 425 km/h
-
Fegyverzet: egy 7,5 mm-es géppuska a középső törzsrész alján, egy géppuska a hátsó törzsben, egy 7,5 mm-es géppuska a pilótafülke hátsó részén (néhány gépen három 7,5 mm-es géppuska az orrban és a törzs alján, négy 7,5 mm-es géppuska két fegyverbölcsőben a szárny alján, három 7,5 mm-es géppuska a törzs alján, két 7,5 mm-es géppuska a pilótafülkében) és 300 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
-
Hajtómű: két 700 Le-s (522 kW) Gnőme-Rhőne 14M-4/5 típusú csillagmotor