A harmincas évek közepén számos katonai szakértő úgy vélte, hogy a kétmotoros, nehéz vadászgépek az egymotoros, egyszemélyes vadászgépeknél jóval eredményesebben használhatóak. Azt feltételezték, hogy a két motor nyújtotta nagyobb megbízhatóság, a hosszabb hatótáv, az erősebb fegyverzet és a jobb emelkedőképesség hatékonyabb fegyvert jelent majd. Hollandiában ezzel egyetértettek, és a Fokker cég ennek megfelelően alkotta meg G.I-es típusát, amely 1937 márciusában repült először. A prototípust 36 darab két- vagy háromüléses G.IA jelű kezdeti sorozatgép követte. Hat további ország is megrendelte a G.1B-nek nevezett exportváltozatot; ezekből 1940 májusában három gép állt a holland légierő szolgálatában, ezek megsemmisültek. További mintegy 20 gépet - már a német megszállás alatt - a Luttwaffe részére, iskolagépként gyártottak.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,87 m
-
Magasság: 3,81 m
-
Fesztávolság: 17,16 m
-
Hatótáv: 1500 km
-
Személyzet: 2-3 fő
-
Csúcsmagasság: 9200 m
-
Szerkezeti tömeg: 3300 kg
-
Felszálló tömeg: 5000 kg
-
Csúcssebesség: 475 km/h
-
Fegyverzet: nyolc 7,92 mm-es, mereven beépített géppuska az orrban, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és 400 kg bombateher külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: két 830 Le-s (619 kW) Bristol Mercury VIII típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor