Az Avia készítette utolsó csehszlovák kétfedelű vadászgépet a korábbi B-34-es típusból fejlesztették ki. 1933-ban repüli először, akkoriban kora egyik legjobb vadászgépének számított. A típusnak öt főbb változata volt. A B-534-I-esből 47 gép készült el két-két 7,7 mm-es géppuskával a törzsben és az alsó szárnyon. A B-534-II-esekből 99 épült, négy 7,7 mm-es géppuska került a törzsükbe. A B- 534-III altípusból a Görögországba és Jugoszláviába eladottakkal együtt 46 készült, burkolt futóművel és nagyobb feltöltő-beömlőnyilással. A B-534-IV-esből 272 darabot gyártottak zárt pilótafülkével. A 35 Bk-534 egyetlen, 7,7 mm-es géppuskája a légcsavarkörön keresztül tüzelt, és egy 20 mm-es gépágyúra lehetett cserélni. 1939-ben, miután a németek lerohanták Csehszlovákiát, néhány repülőgéppel a szlovák bábkormány pilótái repültek 1944-ig, de nagyobbrészt Németországban, továbbképzésre használták a gépeket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,20 m
-
Magasság: 3,09 m
-
Fesztávolság: 9,41 m
-
Hatótáv: 580 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 10 600 m
-
Szerkezeti tömeg: 1460 kg (felszálló tömeg: 2120 kg)
-
Csúcssebesség: 415 km/h
-
Fegyverzet: négy 7,7 mm-es mereven beépített, előre tüzelő géppuska és 120 kg-os bombateher külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: egy 830Le-s (619 kW) Avia (Hispano-Suiza licenc) 12Ydrs típusú, 12 hengeres V-motor