„Nem ígérhetek semmi mást csak vért, gürcölést, könnyeket és izzadságot.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Blackburn Baffin torpedóvető/bombázó

Kétüléses, repülőgép-hordozóról és szárazföldről bevethető torpedóvető és bombázó repülőgép. Miután a finn légierő a legtöbb licencben gyártott Blackburn Ripon torpedóvető gépén csillagmotorra cserélte a Napier Lion W motorokat, a Blackburn cég is követte az új irányvonalat: saját költség- és kockázatvállalással két T. 5.J (Ripon Mk V-8s) prototípust gyártott, amelyeket aztán B-4 és B-5 típusjellel a 650 Le-s (485 kW) Armstrong Siddeley Tiger I és a 345 Le-s (406 kW) Bristol Pegasus IMS csillagmotorokra terveztek át. A prototípusok 1932-ben repültek először, aztán Pegasus IM3 típusú motorral két nullszériás T.8 repülőgép készült. Így 1935 júniusáig 97 Baffin Mk I-est adhattak át: 38, illetve 30 átalakított Ripon Mk IIA-t és Mk IIC-t, valamint 29 új repülőgépet. Mivel a Baffint 1937 szeptemberében elavultnak minősítették, Új-Zéland 19 repülőgépet megvásárolt, és 1942-ig partvédelmi őrjáratozásra használták őket. A fenti képen a finn légierő egyik B-5-öse latható.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 11,68 m

  • Magasság: 3,91 m

  • Fesztávolság: 13,88 m

  • Hatótáv: 869 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 4570 m

  • Szerkezeti tömeg: 1460 kg (max. felszálló tömeg: 3450 kg)

  • Csúcssebesség: 219 km/ó

  • Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes mereven beépített géppuska a törzsön felül balra, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a hátsó pilótaülésben és 907 kg-os, kívül felfüggesztett torpedó- és bombateher

  • Hajtómű: egy 565 Le-s (421 kW) Bristol Pegasus IM3 típusú, kilenchengeres egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább