Az N-3PB annak az egyfedelű, alsószárnyas típussorozatnak köszönheti létét, amelyet „Jack" Northrop immár a Douglas Aircraft Company számára tervezett. 1940-ben egy norvég beszerzőbizottság 24 hidroplánt rendelt, és bár a németek hamarosan lerohanták az országot, az emigráns norvég kormány megerősítette a rendelést, így az első N-3PB 1941 januárjában a levegőbe emelkedett. 1941 áprilisában az összes hidroplánt "Kis-Norvégiába", azaz a norvégok kanadai támaszpontjára szállították. Egy századot 18 N-3PB-kkel szereltek fel, ezekkel a hajókaravánokat kísérték - a RAF egységein belül - három izlandi támaszpontról. 1942 nyarára kiderült, hogy az N-3PB alkalmatlan erre a feladatra, ezért ezután iskolagépként használták.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,97 m
-
Magasság: 3,66 m
-
Fesztávolság: 14,91 m
-
Hatótáv: 1609 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 7320 m
-
Szerkezeti tömeg: 2808 kg
-
Felszálló tömeg: 4808 kg
-
Csúcssebesség: 414 km/h
-
Fegyverzet: négy 0,5 hüvelykes, a szárnyba mereven beépített géppuska, egy 0,3 hüvelykes, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és egy 0,3 hüvelykes géppuska a törzs alján; 907 kg-os bombateher
-
Hajtómű: egy 1100 Le-s (820 kW) Wright GR-1820—G205A Cyclone típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor