„Olvastam egy Sztálinról szóló könyvet, vaskézzel irányítja azt a hatalmas országot." - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Lockheed A-28 Hudson partvédelmi/felderítő repülőgép

A Hudsont a Lockhced L 14 Super Electra utasszállító repülőgépből fejlesztették ki, partvédelmi-felderítői feladatokra. A típus első gépe 1938 decemberében repült először, és a 351 megrendelt Hudson Mk I közül az első 1939 februárjában hajón érkezett az Egyesült Királyságba. A Hudson Mk II altípus (20 repülőgép) ugyanazzal a Wright GR-1820-G102A motorral de más légcsavarral repült, mint elődje. A Hudson Mk III és Mk IIIA (428, illetve 601 repülőgép) az Mk I erősebb, 1200 Le-s (895 kw) GR-1820-G205A típusú motorral ellátott változatai voltak. A Hudson Mk IV és Mk IVA (130, illetve 52 repülőgép) 1050 Le-s (918,5 kw Pratt & Whitney R-183D-SC3G Twin Wasp motorral készült, a Hudson Mk V (409 repülőgép) pedig 1200 Le-s (895 kw) R-1830-S3C4G típusúval. 450 darab - a Lockheed A-28A típusának megfelelő - Hudson Mk VI a kölcsönbérleti szerződés értelmében érkezett Angliába.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 13,47 m

  • Magasság: 3,36 m

  • Fesztávolság: 19,97 m

  • Hatótáv: 3150 km

  • Személyzet: 6 fő

  • Csúcsmagasság: 6405 m

  • Szerkezeti tömeg: 5484 kg

  • Felszálló tömeg: 8850 kg

  • Csúcssebesség: 357 km/ó

  • Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes mereven beépített géppuska a törzs tetején, két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a lövésztoronyban a törzs tornyában, egy-egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs két oldalán, egy 0,303 hüvelykes géppuska a törzs alatti állásban, és 612 kg-os bombateher

  • Hajtómű: 2x1100 LE Wright GR-1820 G102A típusú, 9 hengeres egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább