A Hudsont a Lockhced L 14 Super Electra utasszállító repülőgépből fejlesztették ki, partvédelmi-felderítői feladatokra. A típus első gépe 1938 decemberében repült először, és a 351 megrendelt Hudson Mk I közül az első 1939 februárjában hajón érkezett az Egyesült Királyságba. A Hudson Mk II altípus (20 repülőgép) ugyanazzal a Wright GR-1820-G102A motorral de más légcsavarral repült, mint elődje. A Hudson Mk III és Mk IIIA (428, illetve 601 repülőgép) az Mk I erősebb, 1200 Le-s (895 kw) GR-1820-G205A típusú motorral ellátott változatai voltak. A Hudson Mk IV és Mk IVA (130, illetve 52 repülőgép) 1050 Le-s (918,5 kw Pratt & Whitney R-183D-SC3G Twin Wasp motorral készült, a Hudson Mk V (409 repülőgép) pedig 1200 Le-s (895 kw) R-1830-S3C4G típusúval. 450 darab - a Lockheed A-28A típusának megfelelő - Hudson Mk VI a kölcsönbérleti szerződés értelmében érkezett Angliába.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 13,47 m
-
Magasság: 3,36 m
-
Fesztávolság: 19,97 m
-
Hatótáv: 3150 km
-
Személyzet: 6 fő
-
Csúcsmagasság: 6405 m
-
Szerkezeti tömeg: 5484 kg
-
Felszálló tömeg: 8850 kg
-
Csúcssebesség: 357 km/ó
-
Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes mereven beépített géppuska a törzs tetején, két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a lövésztoronyban a törzs tornyában, egy-egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs két oldalán, egy 0,303 hüvelykes géppuska a törzs alatti állásban, és 612 kg-os bombateher
-
Hajtómű: 2x1100 LE Wright GR-1820 G102A típusú, 9 hengeres egysoros csillagmotor