Tervezése 1939-ben kezdődött, prototípusa, az XSB2C-1 1940 decemberében repült először, de balesetet szenvedett. A későbbiek során a tervet állandóan változtatták, majdnem 900 nagyobb módosítást eszközöltek. Szériagyártása 1942-ben indult meg, első bevetésére a következő évben került sor. A nehezen meginduló gyártás miatt viszonylag kevés készült belőle, de a típust a szakértők hamarosan "a világ legjobb zuhanóbombázója"-ként kezdték el emlegetni. Főként a haditengerészet alkalmazta, a csendes-óceáni hadszíntéren a Douglas SBD Dauntless-eket váltották fel vele. Az USAAF (a szárazföldi légierő) is rendelt belőle, ott a SB2C-1 változatot A-25A típusjelzéssel állították hadrendbe, és alacsonytámadásokra használták. Bár a repülőgép soha nem volt teljesen megfelelő, jobb híján 7200 épült meg belőle, beleértve az A-25 jelű szárazföldi gépeket is.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 11,18 m; magasság 4,01 m; fesztáv 15,17 m
-
Szerkezeti tömeg 4590 kg
-
Felszálló tömeg: 7626 kg
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: kettő 20 mm-es gépágyú a szárnyban, 2 db 0.3 hüvelykes, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében, és 1361 kg-os torpedó-, bomba-, vagy mélyvízi bombateher belső bombarekeszben és külső felfüggesztési pontokon
-
Motor: egy 1700 LE-s Wright R-2600-20 Cyclone 14 hengeres csillagmotor
-
Hatótáv: 2210 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 452 km/h; csúcsmagasság 7385 m