„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Curtiss P-36 'Mohawk' vadászgép

Feltételezve, hogy a közeljövőben az US Armynak ilyen repülőgépre lesz szüksége, a Curtiss cég saját költséggel és saját felelősségére megtervezte az USA első "korszerű" egyfedelű vadászgépét, a Model 75-öst. A prototípus 1935 májusában repült először Wright SGR-1670-G5 csillagmotorral, amelyet hamarosan az erősebb Wright R-1820-F Cyclone csillagmotorra cseréltek ki. A US Army először csapatpróbákra három YP-36-ost, majd 209 db sorozatgépet rendelt. 178 darab a P-36A típus volt, amelyeket 1938 áprilisától állítottak szolgálatba, 31 pedig P-36C típus, amelyek szárnyába még két 0,3 hüvelykes géppuskát építettek. A Model 75A jelű változatot az Egyesült Királyságba is exportálták, Mohawk néven. Szállították a típust a korábbi Model 75 változatban is, amelynek mereven beépített, burkolt futóműve volt, ezt Hawk 75-ként használták Angliában. A háború második szakaszában fokozatosan felváltották a P-40-es család képviselõi, melyek ezen típus továbbfejlesztéseként jöttek létre.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 8,78 m

  • Magasság: 2,81 m

  • Fesztávolság: 11,38 m

  • Hatótáv: 1330 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 10 280 m

  • Szerkezeti tömeg: 2090 kg

  • Felszálló tömeg: 2726 kg

  • Csúcssebesség: 502 km/ó

  • Fegyverzet: egy 0,5 hüvelykes, mereven beépített géppuska és egy 0,3 hüvelykes mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a. törzs tetején két 0;3 hüvelykes, mereven beépített géppuska a szárnyban

  • Hajtómű: 1x1200 LE-s Pratt & Whitney R-1830-17, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább