Az US Navy első egyfedelű vadászgépe, az F2A 1938 januárjában repült először, XF2A-1 prototípusként. A berepüléseket 11 darab F2A-1 típusú szériagép követte, 1939 júliusában álltak szolgálatba 940 Le-s (701 kW) Wright R-1820-34-es motorokkal. Ezután 43 darab F2A-2-est és 108 darab F2A-3-ast gyártottak. Az első változatba erősebb motor került, a másodikra több fegyverzet, és meghosszabbították a repülőgép orrát. Amerikai színekben az F2A gyatrán szerepelt, mégis több állam megvásárolta, B-239 típusjellel. 44 gép Finnországban jól bevált. B-359B típusjellel Belgium is vett 40 gépet, közülük 38 már az Egyesült Királyságba került, Buffalo Mk I jelzéssel. A B-439 típusjelet a holland Kelet-Indiába szánt 20 gép kapta, de ezek a japán megszállás miatt a US Army birtokába kerültek, 17-et később Ausztráliának adtak át.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 8,07 m; magasság 3,69 m; fesztáv 10,67 m
-
Szerkezeti tömeg: 2148 kg
-
Felszálló tömeg: 3247 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két 0,5 hüvelykes, a pilótafülke elé mereven beépített géppuska, két 0,6 hüvelykes, a szárnyakba mereven beépített géppuska és 105 kg-os bombateher
-
Hajtómű: egy 1200 LE-s Wright R-1820-40 Cyclone, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
-
Hatótáv: 2704 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 517 km/h; csúcsmagasság 10 115 m