„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Douglas A-26 'Invader' bombázógép

a26invader
 
Bár csak korlátozott számban gyártották, a gyors A-26-os Invaderek látványos karriert futottak be a II. világháború során, több harci cselekményben vett részt, mint bármely más katonai repülőgép. A Douglas gyár DB-7 családjának (A-20 , Boston, P-70) utódaként készült, és első repülésére 1942 júliusában került sor. Az első 1355 darab A-26B-t 1944 novemberében állították csapatszolgálatba. A második világháború alatt egyetlen további A-26-os altípus készült, az A-26C (1091 darab). A legfontosabb változás volt, hogy a típus üvegezett orrot kapott a bombázótiszt számára, és kettőre csökkentették az orrban a géppuskák számát. Amikor 1948-ban a Martin B-26 Maraudereket kivonták a szolgálatból, a típust "átkeresztelték" B-26-osra. A típus még a háború után is sokáig szolgálatban maradt; bevetették őket a koreai, majd a vietnami háborúkban is. Mintegy 70 repülőgépet B-26K altípusként partizánok elleni támadások céljára módosítottak.
 
TECHNIKAI ADATOK:
  • Hossz: 15,42 m

  • Magasság: 5,64 m

  • Fesztávolság: 21,34 m

  • Hatótáv: 1361 kg-os bombateherrel 2092 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 6735 m

  • Szerkezeti tömeg: 10 147 kg (max. felszálló tömeg: 19 187 kg)

  • Csúcssebesség: 571 km/ó

  • Fegyverzet: hat 0,5 hüvelykes mereven beépített, előretüzelő géppuska, két 0,5 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején lévő állásban, két 0,5 hüvelykes géppuska a törzs alján kialakítható állásban, és lehetőség nyolc 0,5 hüvelykes mereven beépített, előretüzelő géppuska felszerelésére a szárny alján a négy fegyverbölcsőbe; 2722 kg-os bombateher

  • Motor: két 2000 Le-s (1491 kW) Pratt & Whitney R-2800-27 vagy -71 típusú, 18 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább