„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

BT-7 könnyű harckocsi

A BT-7 harckocsi a BT-5 továbbfejlesztett változataként jött létre. Sorozatgyártását 1934/35-ben kezdték meg. Itt már jelen volt a csonka kúp alakú torony, az M-17-es (BMW kópia) motor, újfajta rádióantenna, a modernizált célzóberendezés, az átdolgozott lánctalp, futómű és a sebességváltó. 1937-től a V-2-es dizelmotor egy korai változatával szerelték fel BT-7-eseket, és BT-7M néven 1940-ig mintegy 800 darab készült belőlük. A dizelmotort párhuzamosan fejlesztették a BT harckocsikkal a Komintern gyárban, a fejlesztésbe besegitett a Repülőgépmotorok Központi Intézete (Centralnij Institut Avia Motornij) is. A tesztek kielégitőek voltak, és a motort V-2 néven standard harckocsimotorként rendszeresitették a Vörös Hadseregben. A BT-7-nek volt egy érdekes tulajdonsága: a nagy sebességének köszönhetően szinte ugorva tudott áthaladni kisebb terepegyenletlenségek felett. Ez a tulajdonság később szándékos ugrások kivitelezéséhez vezetett. A tereptől és a felépitett ugrórámpától függően a BT-7 akár 20 méterre is el tudott ugrani. A szándékos ugrások technikáját a Legfelsőbb Parancsnokság is jóváhagyta, és standard eljárásnak könyvelte el, amit harci körülmények között is végre kell hajtani. A BT-7-esek a japánok ellen a mandzsúriai harcokban mutatkozott be a 30-as évek végén, majd részt vettek Lengyelország megszállásában és a finnek elleni Téli-háborúban (1940). A típus karrierje a német inváziót követően, 1941-ben ért véget.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 5,66 m

  • Szélesség: 2,29 m

  • Magasság: 2,42 m

  • Súly: 14 000 kg

  • Legénység: 3 fő

  • Fegyverzet: egy 45 mm-es 20K/1934 harckocsi ágyú és 1 ill. 2 db 7,62 mm-es DT géppuska (a későbbi modelleken egy 7,62 mm-es légelhárító DT géppuska)

  • Motor: 500 LE-s M-17T

  • Sebesség: úton 86 km/h (úton)

  • Hatótáv: 500 km

  • Páncélzat: 13 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább