A két darab torpedó hordozására képes Biber (Hód) elődjeinél lényegesen nagyobb, 6,5 tonnás zsebtengeralattjáró volt, amelyet eredetileg egy fős személyzettel terveztek, de a sorozatgyártás során áttértek a kétszemélyes kabin beépítésére. A jármű szükség esetén képes volt 30 méternél mélyebbre merülni, de torpedóit csak a vízfelszínre emelkedve tudta elindítani a célpont felé. A Hans Bartels korvettkapitány tervei alapján épült típust az 1944 júniusi, franciaországi szövetséges invázió során, majd a holland, belga és délnorvég partok előtt nagy számban vetették be. A Biber-ek azonban lassúságuk, a felszín alatti haladásnál csekély - általában 10 tengeri mérföld körüli – hatótávolságuk, személyzetük alacsony kiképzettségi foka, valamint a nyugati szövetségesek igen hatékony tengeralattjáró-elhárító tevékenysége folytán számottevő eredményt nem tudtak elérni. A Biber-ből a háború befejezéséig összesen 324 darabot szállítottak le a hajógyárak. Ezekből nyolc maradt meg napjainkra, amelyek jelenleg Norvégiában, Németországban és Nagy-Britanniában vannak kiállítva.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1944. március 15-én - Lübeck
-
Méretek: hossz 9,035 m; szélesség 0,96 m
-
Súly: 6,5 tonna
-
Személyzet: 1-2 fő
-
Fegyverzet: két G7e típusú torpedó
-
Merülési mélység: 40 m
-
Hatótávolság: 6,5 csomó sebesség mellett 10 mérföld (225 liter üzemanyaggal)
-
Meghajtás: egy 32 LE-s Opel–Blitz Otto-motor, és egy 13 LE-s villanymotor
-
Max. sebessége: vízfelszínen 6,5 csomó (12,03 km/h); lemerülve 6 csomó (11,10 km/h)