1936 júniusában a német Birodalmi Légügyi Minisztérium (Reichsluftfahrtministerium - RLM) Műszaki Hivatala (Technisches Amt) megbízást adott a Fieseler repülőgépgyárnak, hogy tervezzen a légvédelmi tüzérség számára egy pilóta nélküli távirányítású célrepülőgépet. Ennek következtében készült el 1938-ban az alsószárnyas, monoplán Fieseler Fi 157-es jelzésű gép, melynek főbb szerkezeti elemeit fából építették meg.
Az első prototípus 1939. január 3-án repült először, mégpedig úgy, hogy hordozóvá alakítottak át egy Heinkel He 111-es bombázógépet, amelynek törzse alól rádiójelek alapján indították a célrepülőgépet. A Fi 157-ből mindössze három prototípus épült meg, melyek a további kísérletek során azonban összetörtek. A sikertelenségek hatására végül leállították a programot. A Fi 157-es tapasztalatai alapján építették meg utóbb az egyszemélyes, behúzható futóművekkel felszerelt Fi 158-as típusú szintén kísérleti repülőgépet.
A Fieseler Fi 157 műszaki adatai:
-
Gyártó: Fieseler Flugzeugbau
-
Típus: kísérleti távirányítású célrepülőgép
-
Személyzet: nincs
-
Motor: 1 db 60 LE-s Hirth Motoren HM 60 négyhengeres, léghűtéses, fordított soros motor
-
Fesztávolság: 6,50 m
-
Hosszúság: 5,86 m
-
Magasság: 1,7 m
-
Szárnyfelület: 5,90 m²
-
Üres tömeg: 226 kg
-
Teljes feltöltött tömeg: 309 kg
-
Max. sebesség: 293 km/h
-
Hatótávolság: 580 km
-
Fegyverzet: esetleg bombateher
Felhasznált irodalom:
http://de.wikipedia.org/wiki/Fieseler_Fi_157
http://wehrmacht-history.com/luftwaffe/prototypes/fieseler-fi-157-prototype.htm
http://www.histaviation.com/Fieseler_Fi_157_and_Fi_158.html
Írta: Kiss Kálmán