A Kawanishi Baika (Bogárka) kamikaze repülőgép a német Fieseler Fi 103R Reichenberg japán változataként jött létre a második világháború vége felé. A gép tervezése során a Fieseler Fi-103 terveit vették alapul a japán mérnökök: egy kicsiny, minimálisan műszerezett pilótakabint alakítottak ki a törzs közepén, és a hajtómű felfüggesztését is átalakították. A több ponton is módosított, Maru Ka-10 azonosítóval ellátott hajtómű tartóit ugyanis megmagasították, hogy a szívótorok elemelkedjen a gép törzsétől, és a hajtóművet ne takarja ki a kabintető. Az eredeti V-1 szárnyait is módosították, a keskeny, rövid szárnyak ugyanis az irányított repüléshez nem termeltek elégséges felhajtóerőt. Indítását - csakúgy, mint a németek - kilövősínről vagy bombázógépekből átalakított hordozókról tervezték. Harctéri alkalmazására sohasem került sor, talán 1-2 prototípus épült meg.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: fesztáv 6,60 m; hossz 7,02 m; magasság ? m
-
Súly: 750 kg (üresen); 1430 kg (harckészen)
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: 250 kg-s robbanótöltet
-
Motor: egy 2,9 kN tolóerejű Maru Ka-10 pulzáló rakétahajtómû
-
Hatótávolság: 300 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 556 km/h